Automobilový trh dnes ovládajú najmä crossovery a SUV, čo postupne vytlačilo klasické vany a viacúčelové rodinné autá na okraj záujmu. Paradoxom je, že práve tieto vozidlá ponúkajú najviac priestoru a variability. Francúzska automobilka Citroën sa teraz snaží ukázať, že dodávky ešte stále dokážu udržať krok s novodobou konkurenciou. Pomôcť k tomu má nový koncept s názvom Elo, ktorý značka predstavila tento týždeň. Informácie zverejnil portál InsideEVs.
Koncept Citroën Elo stavia na priestor a originalitu
Citroën Elo svojim štýlom nadväzuje na kedysi kontroverzný Fiat Multipla, no posúva jeho myšlienku do modernej, elektrickej éry. Vozidlo má netradičný, kapsulovitý tvar a mimoriadne priestranný interiér. Kabína je navrhnutá až pre šesť cestujúcich a každé sedadlo je samostatne nastaviteľné alebo úplne vyberateľné. Podľa Citroënu ide o „obytný priestor na kolesách“, ktorý sa má prispôsobiť rôznym životným situáciám.

Pozornosť púta najmä dizajn exteriéru. Elo pôsobí ako objekt z budúcnosti a výrazne sa odlišuje od súčasnej modelovej ponuky značky. Práve tým má naznačovať možný nový dizajnový smer Citroënu v nasledujúcich rokoch. Z hľadiska rozmerov nejde o veľké auto. Celková dĺžka približne 4,1 metra znamená, že je kratšie než viaceré bežné elektromobily, no aj napriek tomu interiér pôsobí prekvapivo veľkoryso.

Kabína je posunutá viac k okrajom karosérie, čo umožňuje lepšie využiť dostupný priestor. Automobilka vysvetľuje, že kľúčom je čisto elektrická platforma, ktorá nevyžaduje kompromisy typické pre spaľovacie vozidlá. Koncept prináša aj viacero nezvyčajných technických riešení. Vodič sedí v strede vozidla a výhľad mu poskytuje široké čelné sklo s uhlom 180 stupňov. Zaujímavosťou je aj identický predný a zadný nárazník, čo by v prípade výroby mohlo znížiť náklady na produkciu aj servis.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Cupra chystá mestský elektromobil Raval. Do výroby sa dostane už v roku 2026
- Elektrifikácia MHD v Poľsku pokračuje. Pribudne 80 elektrických autobusov
- Lexus vstupuje do éry elektrických hyperšportov. Toto je koncept batériového LFA
![]()
Elo zapadá do rovnakej filozofie ako skorší koncept Citroën Oli, ktorý zaujal robustným a netradičným vzhľadom. Obe štúdie ukazujú, ako by mohli vyzerať mestské elektromobily, ak by mala značka viac slobody na experimentovanie. Práve originalita a odkaz na vlastnú históriu môžu byť pre Citroën dôležitou zbraňou v konkurencii s rastúcim počtom cenovo dostupných modelov z Číny.

Inšpiráciou môže byť aj Renault, ktorý v poslednom období úspešne stavil na moderné reinterpretácie svojich ikon. Model Renault 5 E-Tech sa tento rok zaradil medzi najpredávanejšie elektromobily v Európe. Citroën pritom podobný pokus urobil už v minulosti s konceptom 2009, modernou verziou legendárneho 2CV, no projekt sa nikdy nedostal do sériovej výroby. Reálne šance na to, že sa Citroën Elo objaví na cestách ako sériový model, sú zatiaľ malé.

Centrálne umiestnené miesto vodiča a výrazne futuristický dizajn z neho robia skôr dizajnovú štúdiu než hotový produkt. Automobilka síce koncept ukazuje aj v pohybe, no ide skôr o víziu a náznak možného smerovania než o priamy prísľub výroby. Aj tak však Elo naznačuje, že Citroën sa nechce zmieriť s uniformitou súčasných áut a stále má ambíciu prinášať originálne riešenia.




