MojElektromobil

Čínska automobilka Nio rozširuje svoje pôsobenie do Európy aj Severnej Ameriky prostredníctvom svojej prémiovej značky Firefly. Nedávno z prístavu Waigaoqiao v Šanghaji vyplávala veľká zásielka týchto elektromobilov určená pre európsky trh. Cieľom je zrýchliť globalizáciu značky, ktorá bola oficiálne predstavená v decembri 2024 počas podujatia Nio Day, informuje CNEVpost.

Firefly sa v súčasnosti predáva v Holandsku, Nórsku, Belgicku a Dánsku, pričom čoskoro sa otvoria predobjednávky aj v Rakúsku, Grécku a Portugalsku. Pôvodne sa mala značka uviesť v Európe, no pre vysoké clá na čínske elektromobily sa spustenie predaja uskutočnilo najskôr v Číne. Od aprílového uvedenia modelu do prvej európskej dodávky ubehli len štyri mesiace, čo je nový rekord značky Nio v rýchlosti expanzie mimo svojej domovskej krajiny.

Prísť by mohli aj na náš trh

Novinkou je informácia, že Firefly plánuje vstúpiť aj na severoamerický trh. Hoci značka zatiaľ nešpecifikovala konkrétnu krajinu, vzhľadom na obmedzenia v USA a zlepšujúce sa vzťahy medzi Čínou a Kanadou je pravdepodobné, že pôjde práve o kanadský alebo mexický trh. USA totiž ostávajú pre čínske automobilky prakticky uzavreté kvôli prísnym obchodným opatreniam z ich strany, ktoré znemožňujú vstup takýmto firmám.

V Kanade v súčasnosti platí dodatočné clo 100 % na všetky elektromobily z Číny, ktoré sa pridalo k pôvodnému clu 6,1 percenta. Existujú však náznaky, že tamojšia vláda uvažuje o jeho zrušení, čo by mohlo spoločnosti Firefly otvoriť dvere. Súvisí to aj so snahou Kanady znížiť napätie v obchodných vzťahoch po tom, čo colná vojna narušila jej spoluprácu s USA v automobilovom priemysle.

Nemali by ste prehliadnuť:

V Mexiku už čínske značky ako BYD a Zeekr predávajú svoje modely, čo znamená, že aj Firefly by sa mohlo pomerne rýchlo zaradiť medzi etablovaných hráčov. Vďaka modelu národného distribútora má Nio flexibilitu, ktorá mu umožňuje rýchlejšie reagovať na vývoj trhu. Značka sa profiluje ako konkurent pre značky ako Mini či Smart, čím cieli na zákazníkov hľadajúcich prémiovejšie mestské elektromobily.

Náš tip
Budeme musieť povinne nabíjať plug-in hybridy? Nemci im chcú v prípade nenabitia obmedziť výkon
12. novembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+