MojElektromobil

Solid-state batérie sú dnes v kurze a výrobcovia sa predbiehajú v tom, ktorý z nich predstaví najlepšie riešenie. Hlavnou výhodou tohto typu batérií je vyššia energetická hustota, takže rovnako veľký modul poskytne viac energie, čo sa prejaví v dlhšom dojazde. Jedným z popredných výrobcov je aj spoločnosť Chery, ktorá predstavila svoje vlastné riešenie. Na tému upozornil portál Carnewschina.

Hustota energie až 600 Wh/kg

Stalo sa tak 18. októbra na konferencii Chery 2025, pričom jej riešenie dosahuje hustotu energie na úrovni 600 Wh/kg. Ide doteraz o jednu z najvyšších hodnôt, akú oznámil akýkoľvek iný výrobca. Spoločnosť v tomto prípade použila systém tuhého elektrolytu vytvoreného in-situ polymerizáciou v kombinácii s katódovým materiálom bohatým na lítium a mangán.

Hyundai solid-state baterie
Zdroj: ChatGPT

Batéria si výborne viedla aj v extrémnych záťažových testoch, ako napríklad prepichnutie klincom alebo poškodenie elektrickou vŕtačkou, pričom nedošlo k vznieteniu ani nevznikol žiadny dym. Vozidlá s touto batériou by mohli teoreticky prekročiť dojazd 1 300 kilometrov na jedno nabitie, no toto sú naozaj len veľmi hrubé odhady. Reálne čísla budeme poznať až po predstavení a otestovaní prvých skutočne vyrobených elektromobilov s touto technológiou.

Výroba už onedlho

Spoločnosť zároveň potvrdila svoj plán na skúšobnú prevádzku v roku 2026 a rozsiahlejšie uvedenie technológie o rok neskôr. Solid-state batérie vyvíjajú aj konkurenti, ako napríklad BYD či CATL, pričom časové harmonogramy sú veľmi podobné tým u Chery. Na našom webe sme však písali aj o tom, že takéto batérie vyvíja aj Hyundai či dokonca Xiaomi.

Nemali by ste prehliadnuť:

Vyzerá to tak, že práve zažívame celosvetové preteky o to, ktorý výrobca získa nielen prvenstvo, ale zároveň dokáže vyrobiť najlepšie solid-state batérie. Táto kategória má aj obrovský ekonomický potenciál a odhaduje sa, že do roku 2030 budú dodávky takýchto batérií prekračovať hranicu 600 GWh. To je viac ako 10 percent z celkovej svetovej produkcie batérií. Trhový podiel bude podľa odhadov na úrovni približne 34 miliárd dolárov.

Náš tip
V Nórsku končia zlaté časy, rušia výhody pre elektromobily. Hrozí návrat k spaľovákom?
24. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+