Solid-state batérie sú dnes v kurze a výrobcovia sa predbiehajú v tom, ktorý z nich predstaví najlepšie riešenie. Hlavnou výhodou tohto typu batérií je vyššia energetická hustota, takže rovnako veľký modul poskytne viac energie, čo sa prejaví v dlhšom dojazde. Jedným z popredných výrobcov je aj spoločnosť Chery, ktorá predstavila svoje vlastné riešenie. Na tému upozornil portál Carnewschina.
Hustota energie až 600 Wh/kg
Stalo sa tak 18. októbra na konferencii Chery 2025, pričom jej riešenie dosahuje hustotu energie na úrovni 600 Wh/kg. Ide doteraz o jednu z najvyšších hodnôt, akú oznámil akýkoľvek iný výrobca. Spoločnosť v tomto prípade použila systém tuhého elektrolytu vytvoreného in-situ polymerizáciou v kombinácii s katódovým materiálom bohatým na lítium a mangán.

Batéria si výborne viedla aj v extrémnych záťažových testoch, ako napríklad prepichnutie klincom alebo poškodenie elektrickou vŕtačkou, pričom nedošlo k vznieteniu ani nevznikol žiadny dym. Vozidlá s touto batériou by mohli teoreticky prekročiť dojazd 1 300 kilometrov na jedno nabitie, no toto sú naozaj len veľmi hrubé odhady. Reálne čísla budeme poznať až po predstavení a otestovaní prvých skutočne vyrobených elektromobilov s touto technológiou.
Výroba už onedlho
Spoločnosť zároveň potvrdila svoj plán na skúšobnú prevádzku v roku 2026 a rozsiahlejšie uvedenie technológie o rok neskôr. Solid-state batérie vyvíjajú aj konkurenti, ako napríklad BYD či CATL, pričom časové harmonogramy sú veľmi podobné tým u Chery. Na našom webe sme však písali aj o tom, že takéto batérie vyvíja aj Hyundai či dokonca Xiaomi.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Rýchlosť výrazne ovplyvňuje dojazd elektromobilov. Kedy strácajú najviac?
- Toyota posúva luxus na novú úroveň. Century sa stáva samostatnou značkou nad Lexusom
- Najväčšia zvolávacia akcia v histórii BYD. Elektromobily a PHEV majú problém s batériami
![]()
Vyzerá to tak, že práve zažívame celosvetové preteky o to, ktorý výrobca získa nielen prvenstvo, ale zároveň dokáže vyrobiť najlepšie solid-state batérie. Táto kategória má aj obrovský ekonomický potenciál a odhaduje sa, že do roku 2030 budú dodávky takýchto batérií prekračovať hranicu 600 GWh. To je viac ako 10 percent z celkovej svetovej produkcie batérií. Trhový podiel bude podľa odhadov na úrovni približne 34 miliárd dolárov.




