BMW a Toyota spojili svoje sily v oblasti vodíkového pohonu, aby priniesli na trh nový model iX5 Hydrogen, ktorý bude nielen technologickým prielomom, ale aj dôležitým krokom v dekarbonizácii automobilového priemyslu. Nové BMW iX5 s vodíkovým pohonom, ktoré by malo byť dostupné v sériovej výrobe od roku 2028, sa stane prvým modelom značky s piatimi rôznymi pohonmi na výber – okrem vodíkového aj tradičné benzínové, naftové, plug-in hybridné a čisto elektrické verzie. Týmto prístupom sa BMW snaží flexibilne reagovať na rôzne požiadavky trhu a prispieť k globálnemu prechodu na udržateľnú mobilitu. Ďalšie informácie boli zverejnené portálmi Electrek, Electrive a fDrive.
BMW a Toyota v spolupráci na vodíkovom pohone
Nový BMW iX5 Hydrogen bude postavený na tretej generácii palivových článkov, ktoré vznikli v rámci spolupráce medzi BMW a Toyotou. Tento systém je kompaktný, výkonnejší, efektívnejší a ponúka dlhší dojazd pri nižšej spotrebe energie. Výroba týchto pokročilých vodíkových článkov prebieha v BMW centrách v Mníchove, Steyru a Landshute, kde už prebieha aj výroba prvých prototypov. Tento pokrok v oblasti vodíkových technológií má zabezpečiť nielen ekologický a efektívny pohon, ale aj vozidlo, ktoré zohľadňuje výhody vodíka v každodennej prevádzke.

Vodíkový pohon získava na popularite ako alternatíva k tradičným fosílnym palivám a batériovým elektrickým vozidlám, predovšetkým vďaka svojej rýchlosti tankovania a dlhšiemu dojazdu. BMW iX5 Hydrogen bude môcť absolvovať viac ako 500 km na jedno natankovanie podľa štandardu WLTP, čo z neho robí praktickú voľbu pre dlhšie cesty. Okrem toho, tankovanie vodíka bude trvať len niekoľko minút, čo výrazne zvyšuje pohodlie a flexibilitu používateľov v porovnaní s dlhšími časmi nabíjania u tradičných elektrických vozidiel.
V rámci tejto stratégie BMW zároveň podporuje rozvoj infraštruktúry pre vodíkové tankovacie stanice. Spoločnosť začala pilotný projekt s názvom „HyMoS“ (Hydrogen Mobility at Scale), ktorý má za cieľ rozšíriť dostupnosť vodíkových staníc v Európe a podnietiť rast tohto ekologického palivového systému. Na druhú stranu, nedávno sme informovali o tom, že posledná vodíková stanica v Rakúsku zavrela svoje brány a majitelia týchto áut už nemajú kde tankovať.
Nemali by ste prehliadnuť:

Spustenie BMW iX5 Hydrogen v roku 2028 je pre BMW a jeho partnerov signálom, že vodík vskutku zohráva podstatnú úlohu v prechode automobilového priemyslu k udržateľnejšiemu a ekologickejšiemu fungovaniu. Prvé jazdy s prototypmi iX5 Hydrogen ukázali, že tento model ponúka vynikajúci výkon a pohodlie pri jazde. Vďaka pokročilému palivovému článku s výkonom 125 kW a malou batériou poskytuje systémový výkon 295 kW, čo zabezpečuje svižné zrýchlenie a dynamiku jazdy, ktorá je typická pre vozidlá značky BMW. A aj keď je pohon vodíkom tichší než klasické spaľovacie motory, zvuk palivového článku pri jazde produkuje hlboký tón, ktorý pripomína zvuk osemvalcového motora, čím zároveň poskytuje vodičom emocionálny zážitok.