MojElektromobil

BMW iX3 bol oficiálne predstavený na výstave IAA Mobility 2025 v Mníchove len pred pár týždňami a zaujal hneď na prvý pohľad. Ide o prvý elektromobil z filozofie Neue Klasse, ktorá má definovať prístup značky k elektromobilite. Priniesol nový, svieži a neokukaný dizajn, ale aj najmodernejšie technológie, 800 V architektúru a ďalšie zaujímavé vlastnosti.

BMW chystá poriadne výkonný variant modelu iX3

Máme prakticky len krátko po jeho premiére a už vieme, že sa chystá aj výkonný variant, ktorý má posunúť hranice v kategórii športových elektromobilov. Na tému upozornil portál Response.

BMW iX3 M
Zdroj: Response

Vozidlo sa už testuje na legendárnom okruhu Nürburgring, pričom zachytené zábery odhalili, že ide takmer o sériový model s označením M. Prototyp dostal výrazné vyvýšenie na kapote indikujúce lepšie chladenie, agresívnejší predný nárazník, nový štýl bočných prahov a výrazne upravený zadný difúzor. Všetko je to podčiarknuté zníženým podvozkom a mohutnými brzdami s veľkými kotúčmi, čo jasne ukazuje, že pôjde o poriadne výkonné vozidlo.

Nemali by ste prehliadnuť:

V prípade variantu M60 očakávame, že by mohol byť predstavený niekedy v auguste budúceho roka. Vybavený bude dvoma elektromotormi s celkovým výkonom prevyšujúcim 600 koní. Vrcholný variant iX3 M bude mať dokonca štyri motory a novú kontrolnú jednotku „Heart of Joy.“ Táto architektúra teoreticky umožňuje výkon až 1341 koní, reálne by sa však mal pohybovať niekde na úrovni 700 až 800 koní. Automobilka však nevylučuje príchod ďalšieho modelu, ktorý prekročí hranicu 1000 koní.

BMW iX3 M
Zdroj: Response

Debut iX3 M je predbežne naplánovaný na rok 2027 a okrem maximálneho výkonu sa môžu fanúšikovia tešiť aj na ďalšie skvelé parametre, najnovšie technológie a vysokú kvalitu prevedenia v kombinácii so špičkovou ovládateľnosťou a zážitku z jazdy.

Náš tip
Nová formula E GEN4 prináša revolúciu v elektrickom motoršporte a udržateľnú budúcnosť
19. novembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+