Honda prináša späť model RSX, no tentoraz v úplne inej podobe. Nie ako kompaktné športové kupé známe z prelomu milénia, ale ako moderné elektrické SUV, ktoré bude prvým sériovým vozidlom postaveným na novej globálnej platforme Zero. Do výroby sa dostane v druhej polovici roka 2026. Správy zverejnili portály Electrek a Electrive.
Od športového kupé k elektrickému SUV
Názov RSX majú fanúšikovia značky Acura a Honda spojený predovšetkým so športovým dvojdverovým modelom, ktorý sa v 90. rokoch predával na viacerých trhoch ako variant Integry. Novinka s týmto menom má však úplne iný charakter. Acura RSX Prototype je koncept športového elektrického SUV kupé, ktorý ukazuje, ako si japonská automobilka predstavuje budúcnosť svojej značky v ére elektromobility.

Model stojí na novej platforme Zero, ktorú Honda vyvíja ako základ pre svoju nadchádzajúcu generáciu elektromobilov. Kým doterajšie elektrické modely Honda Prologue a Acura ZDX boli postavené na technológii GM Ultium, RSX už bude čisto produktom vlastného vývoja.
Agresívne línie a aerodynamika
Už prvé obrázky konceptu naznačujú, že RSX je bližšie k sériovej výrobe než k odvážnemu dizajnovému experimentu. Predná časť zaujme sklonenou maskou s dvojfarebným lakovaním a relatívne úzkymi svetlami, ktoré zatiaľ pôsobia ako denné LED svietenie. Kapota je dlhá a plochá, línia strechy sa zvažuje v štýle SUV kupé a bočné dvere pôsobia robustne a zároveň dynamicky.

Podľa kreatívneho riaditeľa značky, Yasutakeho Tsuchidu, sa dizajn sústreďuje na aerodynamiku a „nadčasovú krásu spojenú s high-tech charakterom“. Acura chce práve od RSX začať novú éru svojho dizajnového jazyka.
Športovo ladený podvozok a pohon všetkých kolies
Acura zatiaľ nezverejnila kompletné technické špecifikácie, no základné parametre sú už známe. RSX dostane dvojmotorový pohon všetkých kolies, pričom podľa dostupných správ by mal zadný motor disponovať výkonom 180 kW a ten predný poskytne 50 kW. Spolu tak SUV ponúkne výkon 230 kW (približne 313 koní).

Podvozok má športové ladenie so zavesením typu double wishbone na prednej náprave a nízkym ťažiskom, čo má zaručiť agilnejšie jazdné vlastnosti. Brzdy dodá renomovaná značka Brembo, ktorá je v segmente športových modelov zárukou kvality. Očakávaný dojazd by mal podľa amerického cyklu EPA dosahovať približne 480 km.
Asimo OS a funkcia bi-directional charging
Jednou z najväčších inovácií RSX bude úplne nový softvérový systém Asimo OS. Ten má vozidlo posunúť do kategórie tzv. „Software Defined Vehicle“ – teda automobilu, ktorý sa vďaka aktualizáciám a aplikáciám bude priebežne vyvíjať podobne ako smartfóny.

Asimo OS umožní personalizáciu podľa preferencií vodiča, učenie sa z jeho návykov a prispôsobenie nastavení vozidla na mieru. Vďaka OTA aktualizáciám pribudnú nové funkcie a služby bez potreby návštevy servisu. Acura zároveň sľubuje integráciu pokročilých asistenčných systémov, ktoré majú byť v rámci značky na najvyššej úrovni.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Kráča po tenkom ľade? Volkswagen chce od majiteľov ID.3 príplatok za plný výkon
- Test BMW iX xDrive45 Facelift: Podstatne dlhší dojazd aj veľa vylepšení, na jedno sa ale zabudlo
- Nový Guinessov rekord: S týmto elektrickým SUV prešli skoro 1 000 km bez nabíjania
RSX nebude len elektromobilom, ktorý čerpá energiu zo siete, ale dokáže ju aj vracať späť. Podporovať bude tzv. bi-directional charging, čo znamená schopnosť napájať domáce spotrebiče (V2X) alebo slúžiť ako záložný zdroj energie pre domácnosť (V2H). To je trend, ktorý si postupne osvojuje čoraz viac automobiliek a môže byť v budúcnosti kľúčovým argumentom pri kúpe elektromobilu.
Výroba v USA, globálne ambície
Sériová verzia RSX sa začne vyrábať v druhej polovici roka 2026 v novom EV hube Hondy v Marysville, Ohio. Na jednej výrobnej linke bude vzniknúť spolu s klasickou Acurou Integra so spaľovacím motorom. Honda tak spája tradičnú výrobu s novou érou elektromobility na jednom mieste, pričom využije kombináciu domácich a globálne dodávaných dielov.

Nový RSX tak symbolizuje prechod značky Acura do novej éry – takej, v ktorej už nebudú hlavným lákadlom len športové sedany a kupé, ale aj elektrické SUV schopné ponúknuť výkon, technológie a prémiový zážitok z jazdy.