MojElektromobil

Od 1. júla 2019 je povinná montáž generátora výstražnej zvukovej signalizácie v elektromobiloch. Dôvodom je nové nariadenie EÚ.

Nariadenie predpisuje povinnosť montáže zvukového výstražného systému vozidla AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) na ochranu účastníkov cestnej premávky. Výstražná zvuková signalizácia je predpísaná do rýchlosti 20 km/h.

Platí pre tieto vozidlá:

  • hybridné vozidlá
  • elektromobily
  • vozidlá s palivovými článkami
  • aj autobusy a nákladné vozidlá

Nariadenie veľmi podrobne formuluje podmienky súvisiace s tým, ako by zvuk systému AVAS mal znieť. Týka sa napríklad minimálnej a maximálnej hlasitosti, ako aj podielu určitých zvukov.

Tejto povinnosti v EÚ sme sa venovali v tomto článku.

V Mercedese si dávajú na testovaní záležať

V stanovištiach na testovanie vonkajšieho zvuku sa pomocou špeciálnych mikrofónov vyvíja individuálne prispôsobený elektrický zvuk každého elektrického modelu. Simulácie, merania, hodnotenia a detailné optimalizácie budú prebiehať dovtedy, kým výsledok nebude dokonalý.

V EÚ, Japonsku a v Číne sa zvukový výstražný systém vozidla Mercedes-Benz líši len mierne. V USA platia iné požiadavky, napríklad na hlasitosť. Okrem toho musí vozidlo už počas státia pri zaradenom prevodovom stupni generovať zvuk, ktorý sa stupňuje do rýchlosti 30 km/h. Možnosť vypnutia zvukového výstražného systému vozidla zákazníkom je zakázaná takmer vo všetkých krajinách.

Náš tip
EÚ: Elektromobily budú musieť vydávať zvuk pri nízkych rýchlostiach
31. júla 2019
Zdroj: tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+