MojElektromobil

V súčasnej dobe pracuje množstvo spoločností a univerzít na vývoji batérií do elektromobilov, ktoré by malo byť možné nabíjať extrémne rýchlo. Ich rady aktuálne rozšíril startup Zap&Go, ktorý sľubuje nabitie batérie elektromobilu za 5 minút. Dosiahnuť to chce vďaka novej uhlík-iónovej technológii.

Anglický startup so sídlom v Oxforde spustí výrobu svojich uhlík-iónových batérií budúci rok. A to v spolupráci s čínskou spoločnosťou Li-Fun Technology, ktorá sa doteraz špecializovala na lítiové akumulátory. Prvé batérie novej technológie sa objavia najskôr v elektrických skútroch, ktoré bude možné nabiť za 5 minút. Súčasná generácia však nedosahuje takú úroveň, aby bolo možné tieto batérie použiť v elektrických automobiloch. Jej ostatné atribúty totiž nedosahujú hodnoty najmodernejších lítium-iónových batérií.

Náš tip
SCiB batéria od Toshiby: Za 6 minút nabíjania získate dojazd 320 km

subaru koniec dieselov zap&go uhlik ionove baterie

O pár rokov aj elektrické automobily

CEO Zap&Go CEO, Stephen Voller, ale hovorí, že behom najbližších pár rokov sa im podarí Li-Ion batérie dobehnúť či predčiť z hľadiska zvyšných atribútov, pričom rýchlosť nabíjania by bola rovnaká ako v prípade spomínaných skútrov, tzn. 5 minút. To by znamenalo, že nabíjanie elektromobilov by trvalo podobnú dobu ako tankovanie paliva do spaľovacích vozidiel. Kľúčom má byť nanoskopický uhlík.

Zap&Go sa tak radí k ďalším spoločnostiam ako napríklad ToshibaStoreDot či Fisker Nanotech, ktoré sľubujú podobne rýchle nabíjanie vysoko-kapacitných batérií do elektromobilov. Budeme tak dúfať, že aspoň jedná z technológií sa už čoskoro dostane z laboratória do bežne dostupných elektromobilov a napomôže tak k ich významnejšiemu rozšíreniu.

Zdroj: reuters.com

19. októbra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+