MojElektromobil

Volkswagen minulý rok rozbehol elektrickú ofenzívu naplno. Na trh dostali kľúčový model ID.3, ktorý prináša do praxe novú modulárnu platformu pre elektromobily. Tá bude základ pre ďalšie elektromobily koncernových automobiliek, pričom kľúčový je v tomto ohľade segment nižšej triedy. Zaujímavý pre masovú cieľovú skupinu. Volkswagen to pochopiteľne vie a preto plánujú priniesť elektromobil kategórie Polo do 25 tisíc eur.

Problémom je stále cena

Koncern Volkswagen sa do elektromobility pustil začiatkom minulého desaťročia s modelom Volkswagen e-Up!. Ten dostal na prelome rokov 2019 a 2020 novú verziu s dvojnásobnou kapacitou batérie. Tejto vlny sa chytili aj koncernové automobilky Seat a Škoda, ktoré priniesli vlastné varianty týchto modelov. Všetky modely sa rýchlo vypredali a zaplnili výrobnú kapacitu bratislavskej automobilky na takmer celý rok dopredu. Seat a Škoda už v predaji nie je, no Volkswagen e-Up! sa do ponuky opäť vrátil.

O lacné elektromobily je veľký záujem, dokazujú to aj čísla predajov za rok 2020. Elektromobil so zaujímavými parametrami a dostupnou cenou je tak stále iba Volkswagen e-Up!, aj to je iba na hrane. S lepšími parametrami stúpa aj cena, a to pri elektromobiloch Renault ZOE či Nissan Leaf. Volkswagen ID.3 tu aspoň čiastočne vypĺňa medzeru, no aj tu sa cena základnej verzie dostáva cez 35 tisíc eur. A to určite nie je suma, ktorú si môže dovoliť zaplatiť priemerne zarábajúci Slovák za auto.

Elektrické Polo alebo ID.2

Reuters dnes zverejnil článok, v ktorom informujú o budúcich plánoch automobilky. Volkswagen sa púšťa do vývoja menšieho elektromobilu triedy Polo, ktorého cena by sa mohla pohybovať niekde medzi 20 až 25 tisíc eur. Označený by mohol byť ako Volkswagen ID.2. To sú určite dobré informácie, avšak pri elektromobiloch je pomer ceny a ponúkanej hodnoty taktiež podstatný faktor. Ak by Volkswagen dokázal priniesť elektromobil s reálnym dojazdom okolo 300 kilometrov, rýchlym nabíjaním s výkonom aspoň 100 kW a plnohodnotným termálnym manažmentom batérie v spomínanej cenovej relácii, mohlo by ísť o podobný hit ako e-Up! či Citigo-e iV.

Najmä teda, ak aby sa túto cenu podarilo skombinovať s ďalšou zaujímavou dotáciou. Tú štát aktuálne pripravuje a zdá sa, že by sme sa ich mohli dočkať už koncom tohto roka. Síce nepoznáme detaily novej dotačnej politiky, podľa ministra hospodárstva, Richarda Sulíka, by mala byť nastavená inak ako naposledy. K podpore by sa teda malo dostať oveľa viac ľudí, čo ale zároveň znamená, že úroveň podpory bude menšia. Volkswagen má určite veľkú motiváciu zvýšiť predaje elektromobilov, a tak nové modely v rámci radu ID sú len otázkou času. Po ID.3 je na Slovensku v predaji aj SUV variant Volkswagen ID.4.

Lacný elektromobil aj od Tesly

Elektromobil, ktorého cena by sa pohybovala niekde okolo 25 tisíc eur má priniesť aj Tesla. Kedy sa tak stane je ale stále otázne, no určite by mohlo ísť o nepríjemnú konkurenciu pre ostatné automobilky. Tesla má dobre rozbehnutý vlak s ohľadom na dostupné technológie, ale aj sieť nabíjacích staníc. Vysoká efektivita ich modelov je často kľúčový argument, ktorý dáva dôležité karty práve do rúk americkej automobilky. Vysoká efektivita prirodzene znamená aj vyšší dojazd, a ten je tu naozaj dôležitý.

22. januára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+