MojElektromobil

Produkčná verzia elektrického modelu, ktorý bude vychádzať z konceptu Volkswagen I.D. by sa mala dostať do Európy už začiatkom roka 2020. Plán pre prvotné budovanie modelu by mal odštartovať v priebehu novembra 2019. Klaus Bischoff, šéf dizajnu v rámci nemeckej automobilky hovorí, že produkčná verzia bude spomínanému konceptu veľmi podobná. Nemôžeme však rátať s kamerami v spätných zrkadlách a upustí sa zrejme aj od elektrických kľučiek.

Náš tip
NEMECKÝ VOLKSWAGEN ZDVOJNÁSOBUJE INVESTÍCIU DO BATÉRIOVÝCH ČLÁNKOV. PÔJDE O TAKMER 50 MILIÁRD DOLÁROV

Volkswagen I.D.

Elektrický hatchback z dielne nemeckej automobilky by mal byť svojou veľkosťou podobný populárnemu modelu Volkswagen Golf (resp. elektrickému modelu e-Golf). Elegantný a futuristický zovňajšok päťdverového hatchbacku dopĺňajú LED svetlomety, ktoré sa snažia imitovať ľudské oči, a to aj svojimi animáciami. Tento model bude zároveň prvým elektromobilom, ktorý bude postavený na novej platforme MEB.

“Rozmery, dizajnové krivky a veľkosť kolies budú rovnaké ako v prípade konceptu,” povedal Klaus Bischoff pre Autocar. “Nový model bude vyzerať ako z autosalónu, ale z právnych dôvodov sme nemohli vyhotoviť spätné zrkadlá prostredníctvom kamerového systému, a ani elektrické kľučky dverí kvôli nákladom. Inak to je takmer rovnaké.”

Pôvodný koncept obsahoval elektromotor s celkovým výkonom 168 konských síl spolu s prevodovkou umiestnenou pri zadnej náprave. Výsledkom toho bolo viac miesta pre cestujúcich na predných sedadlách. Z 0 na 100 km/h by mal elektromobil zrýchliť už za menej ako 8 sekúnd, maximálna rýchlosť bola stanovená na 159 km/h. Volkswagen plánoval vyrábať tento elektromobil vo viacerých verziách, pričom dojazd na jedno nabitie by sa mohol pohybovať až do úrovne 600 kilometrov.

FOTOGALÉRIA

Zdroj: insideevs.com


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

25. mája 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+