MojElektromobil

Nový Arteon oficiálne

Volkswagen prišiel s oficiálnym predstavením nových modelov Arteon, ktorý bude dostupný v dvoch verziách. Prichádza ako Fastback, no taktiež vo verzii Shooting Brake. Samozrejme, k dispozícii bude aj v plug-in hybridnej motorizácii, ktorú nazýva eHybrid. O samotnej plug-in hybridnej verzii však Volkswagen nepriniesol žiadne konkrétnejšie informácie.

Automobilka iba uvádza, že obe predstavené verzie bude ponúkať aj v plug-in hybridnej zostave. Zároveň dodáva, že elektrický dojazd s nulovými lokálnymi emisiami “pokryje denný nájazd”. Konkrétne WLTP hodnoty, kapacitu batérie či možnosti nabíjania už nespomína.

Okrem PHEV prichádza Arteon s ďalšími zmenami v interiéri – dostane kompletne prepracovaný kokpit či dotykový multifunkčný systém s podporou Apple CarPlay či Android Auto. Z pohľadu asistentov pribudne nový Travel Assist do rýchlosti 210 km/h s adaptívnym tempomatom, asistentom jazdných pruhov či autonómnym brzdením.

Volkswagen Arteon Shooting Brake Elegance

Nové verzie prichádzajú len s menšími vizuálnymi zmenami, ak nepočítame verziu Shooting Brake. Tá sa však výrazným spôsobom odlišuje až od B-stĺpika, kde sa predlžuje a získava objemnejšie tvary, čo je vidieť aj na líniách bočných okien.

V oboch verziách bude pochopiteľne dostatok priestoru pre všetkých. Len pre pasažierov vzadu je pripravený priestor pre nohy o dĺžke presahujúcej jeden meter. Kufor bude mať objem 565 litrov vo verzii Shooting Brake, vo Fastback pôjde o 563 litrov. Ak sklopíte zadné sedačky, získate objem 1 632 litrov, respektíve 1 557 litrov pri verzii Fastback.


Pôvodný článok

Volkswagen sa v súčasnosti zameriava skôr na výrobu elektrických áut. Už od roku 2013 má v ponuke e-Up a v priebehu tohto roka by mal zažiť debut očakávaný model ID.3. Ich portfólio plug-in hybridov sa však taktiež pomaly rozrastá – k Passatu by mal tento rok pribudnúť Golf, Tiguan a najnovšie aj Volkswagen Arteon vo verzii GTE.

Volkswagen Arteon GTE PHEV

Samozrejme, pre tento roka má Volkswagen naplánovaný nový Arteon aj v klasickej verzii. Ide o novú revíziu pôvodného modelu, avšak, očakáva sa, že plug-in hybridná verzia bude vybavená už existujúcou motorizáciou z Passat-u GTE alebo výkonnejšou verziou z Golf-u GTE. Očakávať teda môžeme benzínový 1,4 TSI, ktorému bude sekundovať dostatočne výkonný elektromotor pre celkový výkon 160 kW. Ak by sa automobilka rozhodla siahnuť po technológii z Golf-u, celkový výkon by stúpol o 20 kW – na 180 kW. Z pohľadu batérie sa taktiež nečakajú veľké zmeny – celková kapacita batérie by mala zostať na 13 kWh.

Dôležité tiež bude, či sa Volkswagen rozhodne siahnuť po výkonnejšej palubnej nabíjačke, nakoľko aj v súčasnosti predávaný Passat je dostupný iba s 3,7 kW nabíjačkou. V prípade väčších modelov ako Tiguan či Touareg sa už očakáva výkonnejšia verzia – minimálne 7,4 kW. Je teda možné, že v prípade tohtoročných a budúcoročných modelov sa Volkswagen vydá už týmto smerom. Plug-in hybridné modely majú najväčšiu efektivitu na krátkych trasách a pri nabíjaní doma – cez noc. Ak ich je možné dobíjať väčších výkonom, v takých prípadoch je možné efektívne znižovať spotrebu paliva aj pri dlhších trasách. Samozrejme, iba za predpokladu, že v rámci prestávky zastavíte na mieste, kde je k dispozícii nabíjacia stanica.

Naše testy plug-in hybridov

Plug-in hybridy testujeme aj my, a to na krátkych, ale aj dlhších trasách. Najnovšie sme otestovali plug-in hybridný Mercedes-Benz GLE 350de s elektrickým (WLTP) dojazdom 82 až 99 kilometrov. V uplynulé týždne sme taktiež testovali Audi A6 55, ktorý v elektrickom režime ponúka v súčasnosti štandardný dojazd okolo 50 kilometrov. Za zmienku tiež stojí plug-in hybridný Peugeot 3008 či luxusné BMW X5, ktoré rovnako poteší mierne nadštandardným dojazdom v elektrickom režime.

24. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+