MojElektromobil

Spoločnosti, ktoré majú prsty vo vývoji vodíkových palivových článkov a automobilov, sa nevzdávajú. Po založení globálnej iniciatívy Hydrogen Council, ktorej cieľom je propagácia vodíkového pohonu, vzniklo v Japonsku nové vodíkové partnerstvo. Celkom 11 spoločností podpísalo zmluvu o spolupráci pri výstavbe rozsiahlej vodíkovej infraštruktúry.

Napriek tomu, že iniciatíva vychádza zo snahy japonskej vlády a jej programu strategického rozvoja palivových článkov, mohlo by mať nové partnerstvo pozitívny vplyv aj na globálny rozvoj tejto oblasti. Cieľom partnerstva, ktorého výsledkom by malo byť založenie samostatnej spoločnosti, je vybudovanie 160 vodíkových čerpacích staníc. To by malo dostať do roku 2020 na japonské cesty až 40 000 vozidiel s vodíkovým pohonom.

Náš tip
Projekt Portal od Toyoty prináša vodíkový pohon do ťahačov
vodikove stanice
Zdroj: kcrw.com

Na projekte sa podieľa aj Toyota, Honda a Nissan

Do projektu je zainteresovaných týchto 11 spoločností: Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho Corporation, Honda Motor, Nissan Motor Corporation, Development Bank of Japan, Iwatani Corporation, JXTG Nippon Oil & Energy, Air Liquide Japan, Idemitsu Kosan, Tokyo Gas a Toho Gas.

Dostatočná infraštruktúra by tak mala mnohonásobne zvýšiť dopyt po vodíkových vozidlách. To by mohlo výraznejšie pomôcť dvom domácim automobilkám, ktoré majú vo svojom portfóliu vodíkové automobily. A to Toyote a jej modelu Mirai či vyvíjanému ťahaču “Project Portal“, ako aj modelu Clarity Fuel Cell od Hondy. Škodný by zrejme nebol ani kórejský Hyundai, ktorý ponúka model Tuscon/ix30 Fuel Cell, pričom pracuje na jeho nástupcovi s označením FE Fuel Cell.

Nuž veríme, že aj táto iniciatíva prispeje k väčšej konkurencieschopnosti automobilov na vodíkový pohon. Táto technológia si to určite zaslúži.

Zdroj: tlačová práva, titulná fotografia: japantimes.co.jp

eautoportal zdielanie

22. mája 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+