MojElektromobil

VDL Bus & Coach podniká ďalší krok k dosiahnutiu cieľa nulových emisií. V meste Roeselare v Belgicku postaví novú továreň, v ktorej sa budú vyrábať autobusy (najmä elektrobusy) v CO2 neutrálnom prostredí.

Podľa VDL bude do roku 2025 až 75 % všetkých autobusov verejnej dopravy s elektrickým pohonom.

Výroba v západnej Európe

Zatiaľ čo konkurenti čoraz viac presúvajú výrobu do krajín s nižšími nákladmi na mzdy, VDL Bus & Coach sa zámerne rozhodla pokračovať vo výrobe v Belgicku, kde už teraz má svoj závod. Chce tak podporiť lokálnu ekonomiku.

Továreň bude postavená na ploche 8 hektárov. Nový závod nahradí súčasný závod VDL a bude sa v ňom vyrábať viac e-busov ako spaľovacích autobusov.

Elektrobusy VDL nabíjané pantografom
E-busy VDL nabíjané pantografom

Cieľom je nula

Vďaka modernizácii závodu v Belgicku sa spoločnosť VDL Bus & Coach priblížila k cieľu byť emisne neutrálnou organizáciou v mene hesla “Aiming for zero”.

“Chceme byť lídrom elektrickej mobility v Európe,“ uviedol generálny riaditeľ VDL Bus & Coach Henk Coppens.”

Know-how, ktoré VDL nadobudlo vďaka vývoju prvého elektrobusu v roku 2015, sa bude ďalej rozširovať. Požiadavky na nulové emisie rastú všade.

Globálnym lídrom zostáva Čína

V minulom roku sa v Európe predalo 650 elektrických autobusov. Celkovo na svete sa ich však dodalo 160 000 a Čína má na tomto čísle podiel vyše 99 %. Ostáva tak jasným globálnym lídrom v elektrickej mobilite, pričom v tejto krajine celkovo jazdí takmer 400 000 autobusov poháňaných batériou a ich podiel vo verejnej doprave je až 84 %. Do roku 2025 sa má podiel Číny na tomto trhu znížiť na 80 %. Analýzu globálneho trhu s elektrobusmi si prečítajte tu.

Po starom kontinente jazdí približne 2200 e-busov, poslednú veľkú objednávku na elektrické autobusy vykonal dopravný podnik vo Varšave.

21. októbra 2019
Zdroj: Sustainable Bus

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+