MojElektromobil

Varšavský dopravný podnik si objednal 130 kĺbových elektrických autobusov od poľského výrobcu Solaris, čo je momentálne jedna z najväčších európskych objednávok elektrobusov.

Prevádzkovateľ mestskej hromadnej dopravy vo Varšave MZA oznámil, že ich kúpi za 400 miliónov PLN (94 miliónov eur). Takmer polovica sumy má byť údajne hradená z fondov EÚ. Solaris ich do poľského hlavného mesta dodá v roku 2020.

MZA tvrdí, že na varšavskej Kráľovskej ceste, časti spájajúcej uličky s historickými pamiatkami v centre mesta, do dvoch rokov nebudú jazdiť žiadne dieselové autobusy. Dopravca tvrdí, že mesto bude mať vo svojej flotile do tej doby 400 autobusov s nulovými a nízkymi emisiami.

 

Solaris tvrdí, že táto objednávka je „vôbec najväčšou svojho druhu v Európe“, hoci práve tento výrobca pred niekoľkými týždňami získal konktrakt nadodávku 250 e-busov v Miláne. Parížsky dopravný podnik uzavrel dokonca kontrakt na 800 e-busov, avšak s troma rôznymi výrobcami. V tomto prípade však pravdepodobne odkazuje na kĺbové elektrické autobusy.

Model Solaris Urbino 18 má kapacitu 47 osôb a jeho dieselové verzie jazdia aj v slovenských mestách, napríklad v Prešove. Autobusy s elektrickým pohonom jazdia na Slovensku napríklad v Bratislave alebo Poprade.

Ďalšie detaily ohľadom varšavskej objednávky oznámil tamojší dopravný podnik začiatkom tohto týždňa:

“130 kĺbových modelov Urbinos pre varšavský MZA bude vybavených batériami Solaris High Power s kapacitou 150 kWh, na ktoré výrobca poskytuje sedemročnú záruku. Autobus bude vybavený dvoma nabíjacími zásuvkami a nabíjacím zberačom (pantografom) namontovaným na streche. Rýchlonabíjacie stanice sa môžu pochváliť výkonom viac ako 400 kW a budú rozmiestnené v rôznych kútoch mesta. Zariadenie nabíjacej infraštruktúry je predmetom samostatnej verejnej súťaže.”

26. júla 2019
Zdroj: Electrek, Kafkadesk

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+