MojElektromobil

TRATON GROUP, dcérska spoločnosť koncernu Volkswagen, oznámila posilnenie investícií do elektromobility. Jeden z najväčších svetových výrobcov úžitkových vozidiel plánuje zintenzívniť prechod na elektrické vozidlá, pričom do roku 2025 na výskum a vývoj v tejto oblasti investuje 1,6 miliardy eur. Informuje o tom prostredníctvom tlačovej správy.

To, že sa TRATON GROUP zameriava na elektromobilitu nie je úplne novou správou. O svojich plánoch hovorí už dlhodobo, no aktuálne podčiarkuje, že to myslí smrteľne vážne. Pôvodne zamýšľaný objem vynaložených finančných prostriedkov na e-mobilitu navyšuje o 600 miliónov a súčasne znižuje investície do vozidiel so spaľovacími motormi.

Spaľovacie motory na ústupe

Podľa najnovšej tlačovej správy bude v roku 2025 vývoj vozidiel so spaľovacími motormi tvoriť menej než pätinu z celkového objemu. Naopak, podiel venovaný vozidlám s elektrickým pohonom bude zdvojnásobený.

TRATON sa jasne začína zameriavať na elektrické nákladné autá. Vývojová a produkčná transformácia však neprebehne za jednu noc. Pôjde o postupný a udržateľný prechod, ktorý bude v súlade s rozširovaním potrebnej infraštruktúry. Ak by totiž nebola dostupná potrebná nabíjacia sieť, tak by táto zmena nefungovala.

Matthias Gründler, generálny riaditeľ TRATON SE

Presné plány

Jednotlivé značky patriace pod TRATON GROUP už majú svoje konkrétne plány týkajúce sa produkcie a predaja elektrických nákladných áut.

V prípade vozidiel Scania má predajný podiel elektrických áut v roku 2025 dosahovať 10%. Do roku 2030 to má byť už celých 50%. Inak povedané, každé druhé predané nákladné auto Scania má byť elektrifikované. V rovnakom roku má byť bezemisných 60% dodávkových vozidiel MAN a 40% kamiónov tejto značky.

Elektrika hrá prím, miesto má aj vodík

Hlavnú pozornosť bude TRATON GROUP síce sústrediť na batériové elektrické vozidlá, no súčasne uvádza, že čiastočne sa plánuje venovať aj vodíkovej technológii. Tá môže nájsť využitie v oblastiach veľmi špecifického využitia. Zástupcovia spoločnosti nateraz nekonkretizujú o čo presne by v praxi mohlo ísť, jasne však vodíku nechávajú pootvorené vrátka.

Práve vodík môže byť ďalšou veľkou vecou, ktorá podporí transformáciu nákladnej dopravy. Generálny riaditeľ spoločnosti TRATON, Matthias Gründler, vo svojich vyjadrenia zatiaľ zostáva pomerne obozretný. Elektrické nákladné a úžitkové vozidlá s batériou hrajú prím, avšak vodík v nákladnej dobre vidí ako vec, ktorá začne na význame naberať v ďalšom desaťročí. Svoje miesto na výslní vraj môže získať práve tam, kde je lacný takzvaný “zelený vodík“. Dovtedy budú hviezdami plne elektrické kamióny.

Náš tip
Herbert Diess: Je čas, aby politici akceptovali vedu, vodík nemá skončiť v autách
25. marca 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+