MojElektromobil

Majiteľ Tesly ukázal ako práve on dokáže nabíjať svoj Model 3. V nižšie priloženom videu, nám Sean Callaghan (Youtube: ItsYeBoi) predstavuje solárny príves, ktorý sa skladá z viacerých solárnych panelov.

Jeho počiatočným plánom bolo použiť len slnko a solárne panely na nabíjanie svojho elektromobilu. Celkový príves by teda mal mať výkon približne 800 wattov v prípade pekného slnečného dňa. No keďže demonštračné video točil pri mierne zamračenom počasí, to sa odzrkadlilo na maximálnom výkone prívesu, ktorý dokázal generovať len 300 wattov.

Len pre porovnanie, v USA dokáže klasická 100V domáca zásuvka dodať až 1.4kW. To je oveľa viac ako jeho testovaných 300W. Teda jeho príves, dokázal generovať len 25% z toho čo dokáže dodať domáca zásuvka. No v porovnaní s najnovšími nabíjačkami od Tesly – Tesla Supercharger V3 je to ešte väčší rozdiel, kedže majú výkon až 250kW. Teda 833x väčší výkon ako jeho prenosný solárny príves.

Nové V3 Superchargery v anglicku.

Ak by chcel teda nabíjať svoj Model 3 pri 300W systéme z nuly doplna by to trvalo viac ako 260 hodín. Každopádne, jeho cieľom nebolo nabíjať čo najrýchlejšie. Vo videu nám vysvetlil aj ako sa dostal k 5000 dolárovej veternej turbíne z Číny, práve kvôli tomu aby dokázal nabíjať svoj Model 3.

Fanúšikovia elektromobility sa už dávnejšie pýtali generálneho riaditeľa spoločnosti Tesla, Elona Muska, či neplánujú pridať solárne panely na strechu vozidiel. Musk vysvetlil, vzhľadom na efektívnosť takýchto panelov by to príliš nedávalo zmysel. Iba by sa navýšila cena vozidla a taktiež aj ich váha. Solárny panel by nedokázal dodať dostatočnú energiu, aby sa vyvážili spomínané aspekty, najmä cena.

Render novej Tesly Roadster 2020 spolu so solárnym panelom.

Spomínané video, v ktorom sa dozviete už úplne všetko o Seanovom prenosnom solárnom prívese:

 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

17. júna 2020
Zdroj: Teslarati.com

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+