MojElektromobil

Tesla dnes skoro ráno prekvapila vopred neohlásenou novinkou. Ešte predtým ako ponúkne najlacnejší Model 3 za sľúbených 35 000 dolárov, ponúkne aj verziu so stredným dojazdom 418 kilometrov (podľa EPA) v cene 45 000 dolárov. Ide o naozaj dobrú ponuku.

Dojazd podľa EPA je ďaleko bližšie k realite než pôvodná európska metrika NEDC a je reálne dosiahnuteľný aj pri bežnom používaní. Typický dojazd sa očakáva na úrovni 400 kilometrov. S touto batériou už zo skúseností prejdete z Bratislavy do Vysokých Tatier bez nabíjania, pri diaľničných rýchlostiach a napriek prevýšeniu takmer 800 metrov. S ľahšou nohou prejdete aj južnú trasu Bratislava – Košice; na čo sa však obmedzovať keď sa viete cestou zastaviť na superchargeri pri Zvolene, a kým si odskočíte na WC, budete mať energie aj na jazdu bez obmedzovania.

Verzia so stredným dojazdom má reálne batériu s menšou kapacitou, nejde teda iba o softvérové obmedzenie ktoré by sa dalo časom odblokovať. Tento experiment Tesla skúšala pred 2 rokmi s Modelmi S a X 60 (/ 70). V nich bola v skutočnosti 75 kWh batéria, ktorej kapacitu bolo možné neskôr online dokúpiť.

Lacnejšiu verziu nebude možné objednať s Dual Motorom pre pohon všetkých kolies. Z konfigurátora zároveň zmizla možnosť zakúpiť si verziu s dlhším dojazdom ako zadnokolku, tá by sa ale mala vrátiť v priebehu budúceho týždňa.

Výkon strednej verzie je rovnaký ako má Long Range so zadným náhonom. Má rovnaké zrýchlenie z 0 na 100 a to za 5.8 sekundy. Maximálnu rýchlosť u strednej verzie Tesla obmedzila na 200 kilometrov za hodinu (drahšia verzia s Dual Motorom má maximálku 230 km/h).

Konfigurátor Modelu 3, ktorý Tesla opäť vylepšila a zjednodušila, je zatiaľ dostupný iba pre USA a Kanadu. Tesla však neblokuje prístup z Európy, preto si viete skúsiť “naklikať” svoju vlastnú verziu.

Dodávky do Európy by mali začať v prvej polovici budúceho roka. Dovtedy už bude konfigurátor dostupný aj pre nás, mali by sme mať potvrdený dojazd najlacnejšej verzie Modelu 3 (očakáva sa 350km podľa EPA), a budú známe už aj európske ceny. Tie bývajú obvykle o niečo vyššie než je priamy kurzový prepočet, navyše ceny uvádzané v USA sú bez DPH.

Názor redakcie

Toto je podľa nás presne to čo väčšina ľudí hľadá. Ak jazdíte po Slovensku viackrát do roka, ak idete občas na dovolenku do Chorvátska, a ak máte kde v noci nabíjať (dom / garáž / garážové státie s možnosťou elektrickej zásuvky), silno odporúčame práve túto verziu. Je to verzia ktorá vás nebude obmedzovať, lebo každé ráno sadáte do nabitého auta. Pri dlhších trasách už nie je s nabíjačkami problém, navyše bežný človek si po 3 hodinách jazdy obvykle musí urobiť prestávku (WC / jedlo / káva). Pri použití navigácie vám Tesla sama ukáže kde a ako dlho budete nabíjať.

Na zváženie zostáva, či sa zaobídete bez pohonu oboch náprav. Ak často jazdíte na hory, alebo bývate v kopcovitom teréne, rozhodne pouvažujte o drahšej verzii s Dual Motorom.

Od ceny 45 000 dolárov môžete s čistým svedomím odpočítať 10 000, ktoré pri nájazde 30 000 km ročne počas 6 rokov ušetríte na tankovaní (a to už po započítaní ceny za elektrinu).

Pri objednávke môžete využiť aj náš Tesla referral kód, s ktorým zadarmo získate kredit v hodnote 100 eur (v USA 100 dolárov) na rýchlonabíjanie.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

19. októbra 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+