MojElektromobil

Elon Musk oficiálne potvrdil, že v Európe postaví svoju druhú továreň na batérie a elektromobily – Gigafactory 2. Prvú takúto továreň Musk akurát dokončuje v Nevade, USA. Expanziu do Európy podporí Tesla aj akvizíciou nemeckej skupiny Grohmann Engineering, ktorá by im mala pomôcť rýchlejšie naštartovať produkciu elektromobilov Tesla. Aj kvôli tomu očakávame, že Musk postaví svoju továreň niekde v strednej Európe, v blízkosti Nemecka. Presnú polohu Gigafactory 2 však Musk prezradí až budúci rok.

Je to niečo, čomu sa chceme venovať naozaj seriózne, vo veľkej škále a na viacerých miestach – elektromobily Tesla, batérie a ich solárne napájanie – to všetko bude ponúkať Gigafactory 2. Je len otázkou času, kedy bude mať Európa jednu, ba možno dve alebo tri Gigafactory na výrobu batérií a elektromobilov. – povedal Elon Musk, CEO spoločností Tesla a SpaceX.

Musk má ambíciu navýšiť počet vyrobených elektromobilov zo súčasných 100 000 kusov za rok na 600 000 elektromobilov ročne, a to hneď, ako sa začne masovo vyrábať Tesla Model 3. Ten by sa mal na spotrebiteľský trh dostať v polovici budúceho roka. Podľa Musk-ových slov dokáže ich Tesla továreň vo Freemonte (Kalifornia) vyrobiť 500 000 až 1 000 000 elektrických automobilov ročne, zatiaľ čo Gigafactory 1 (v USA) sa bude zameriavať najmä na výrobu batérií pre elektromobily a Tesla Energy produkty (solárne panely s batériami pre energiu do domácností).

gigafactory-tesla-2

Gigafactory 1 sa po dokončení stane budovou s najväčšou zastavanou plochou na svete. Okrem toho bude mať továreň nulové emisie vďaka použitiu 100% obnoviteľnej energie. Z odkúpenej nemeckej skupiny Grohmann Engineering sa čoskoro stane divízia Tesly s názvom Tesla Grohmann Automation, ktorá dá v najbližších 2 rokoch prácu približne 1000 inžinierom a skúseným technikom. Tí budú pracovať na efektívnych spôsoboch využitia obnoviteľných zdrojov energie v automobilovom priemysle.

Zdroj: MôjAndroid.sk

13. marca 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+