MojElektromobil

Juhokórejská automobilka SsangYong nedávno potvrdila zmenu značky na KG Mobility. Okrem rebrandingu značky predstavila zároveň aj svoj druhý elektrický model, ktorý bude ponúkaný už pod novou značkou KG Mobility – SsangYong Torres EVX. Nové elektrické SUV bude dostupné na európskom trhu s pohonom predných kolies a dojazd by mal dosahovať hranicu až 500 km. Téme sa venoval portál electrive.

Automobilka SsangYong ešte v roku 2017 ohlásila pomerne veľké investície do vývoja elektromobilov. Aktuálne sa snaží na európskom trhu ponúkať crossovery a SUV s moderným dizajnom a vysokou úrovňou technického vybavenia. Spolupracuje tiež s ďalšími automobilkami, ako je napríklad Mercedes-Benz a snaží sa tak naplno využívať nové technológie a inovácie, ktoré ponúka vo svojich vozidlách za atraktívne a hlavne konkurencieschopné ceny.

Rebrand značky na KG Mobility

Podľa dostupných informácií však mala automobilka posledné roky viaceré finančné problémy a pristúpila tak k transformácii svojho názvu a identity celej spoločnosti na KG Mobility. Budúci rast spoločnosti bude založený na posune smerom k elektrifikácii. Tento cieľ sa snaží automobilka dosiahnuť predstavením už druhého elektrického SUV – Torres EVX.

SsangYong Torres EVX | Zdroj: electrive.com

Prvým elektromobilom juhokórejskej automobilky bol model Korando e-Motion, ktorý bol predstavený ešte v roku 2021. V rovnakom roku bol zároveň dostupný aj na európskom trhu. Korando e-Motion dosahuje výkon 140 kW a batéria s kapacitou 61,5 kWh ponúka dojazd podľa WLTP 339 km.

SsangYong Torres EVX

Nový model by mal mať označenie Torres EVX. Elektrické SUV bude podľa prvých informácií dostupné v jedinej výkonnostnej 150 kW verzii s pohonom predných kolies. Batéria od čínskeho výrobcu BYD bude mať kapacitu 73,4 kWh a mala by poskytnúť podľa WLTP dojazd približne 500 kilometrov.

KG Mobility Torres EVX
Interiér | Zdroj: electrive.com

SsangYong Torres EVX od KG Mobility má dĺžku 4,72 m, je široký 1,89 m a svetlá výška dosahuje 1,73 m. Dlhá predná kapota a tiež naznačený kryt rezervného kolesa na dverách batožinového priestoru, sú prvky prevzaté z modelov so spaľovacími motormi a tvoria charakteristický dizajn značky.

Interiér je vybavený dvomi 12,3″ obrazovkami a podľa dostupných informácií sa bude Torres EVX ponúkať v dvoch variantoch – E5 a E7. Keďže pohon a veľkosť batérie sú pri oboch variantoch rovnaké, rozdiely budú zrejme len v stupňoch výbavy.

Čo sa týka ceny, model začína v Južnej Kórei na 49,5 miliónoch wonov. Približná cena by na európskom trhu mohla začínať v prepočte na 34 000 €.

Náš tip
Ak začneme viac používať elektromobily, nebudeme mať dosť elektriny | Mýty a fakty

7. apríla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+