MojElektromobil

Koncept modelu Forease predstavil Smart ešte v novembri na oslavu 20.výročia predstavenia modelu ForTwo. Ukazuje dizajnové prvy svojich budúcich modelov. Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve nás značka Smart milo prekvapila aktualizovanou verziou Forease+, ktorý je s odsúvateľnou strechou vhodnejší na každodenné používanie.

Strecha pozostáva z tvrdého plastu a žltej látky, avšak stále nedisponuje bočnými oknami, čo mu uberá na komforte a bezpečnosti.

Futuristický dizajn

Nové dizajnové prvky vidíme aj v predných a zadných svetlách, prednej maske a kľučky sú plynule zapracované do tela dverí. V prípade prevalenia na strechu by vás mali ochrániť kupolovité obruče za sedadlami pasažierov.

Pohonná jednotka pozostáva z elektromotoru na zadnej náprave (80 koní) a batérie o kapacite 18,6 kWh (s dojazdom 160 km).

EQ ForTwo a EQ ForFour už tento rok

Smart prekvapil aj ďalšími elektrickými modelmi už v produkčnej verzii, ktoré majú vstúpiť do výroby ešte tento rok.

Prvý elektromobil značky je model EQ ForTwo, v minulosti označovaný ako ForTwo Electric Drive. Boli predstavené aj jeho cabrio verzia a elektrický model ForFour.

Všetky EQ modely zdieľajú rovnakú pohonnú jednotku, a to už spomínaný elektromotor na zadnej náprave s výkonom 80 koní a batériu s dojazdom 160 km. Tento elektromotor vygeneruje 160 Nm okamžitého krútiaceho momentu.

Novinkou je aj 22 kW adaptér rýchleho nabíjania, ktorým autíčko nabijete na 80% pod 40 minút. Mobilná aplikácia Smart EQ poslúži k rýchlemu prístupu k dôležitým informáciám o aute, ako zostávajúci dojazd a najbližšie nabíjacie stanice. Nastavíte v nej tiež teplotu vo vozidle na diaľku.

Súkromné zdieľanie elektromobilov

Smart predstavil aj car-sharing aplikáciu výlučne pre tieto elektromobily. Nazval ju Ready to Share a akýkoľvek majiteľ Smartu môže v aplikácii pozvať priateľov a kolegov, aby sa odviezli, ked ho majiteľ práve nepoužíva. Využili by ste tento typ zdieľania áut?

21. marca 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+