MojElektromobil

ŠKODA je súčasťou 3. ročníka výstavy elektromobilov na Slovensku Salón Elektromobilov 2022. Na podujatí nebude chýbať športová novinka ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV, prvé elektrické vozidlo zdravotných záchranárov – špeciálne upravený ENYAQ iV, či testovacie jazdy, na ktoré sa môžete prihlásiť už dnes.

Salón Elektromobilov 2022, 3. ročník najväčšej výstavy elektromobilov na Slovensku, predstaví od 20. do 22. mája v bratislavskom Bory Mall desiatky elektromobilov, plug-in hybridov, hybridov, elektrických motocyklov či kolobežiek. Značka ŠKODA, ktorá do éry elektromobility vstúpila modelom ENYAQ iV, predstaví verejnosti jeho športovú verziu ENYAQ COUPÉ RS iV. Návštevníci tiež budú môcť vidieť prvý záchranársky elektromobil – špeciálne upravený ENYAQ iV, ktorý otestuje jeho praktickú využiteľnosť v teréne. Vozidlu pribudla napríklad LED rampa, elektrický rozvod 230V, mobilná tlačiareň, nabíjačka, držiaky na prístroje, či transportné a vyprosťovacie pomôcky. Priaznivci elektromobility sa tiež môžu už dnes zaregistrovať na testovacie jazdy prvého čisto elektrického modelu značky ŠKODA ENYAQ iV na web stránke www.testuj-enyaq.sk.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ RS iV

Po úspešnom uvedení modelu ŠKODA ENYAQ iV ho doplnil aj jeho športový variant ENYAQ COUPÉ RS iV, ktorý je prvým čisto elektrickým vozidlom športového radu RS. Súčasťou štandardnej výbavy tejto verzie je predná maska Crystal Face so 131 LED diódami, ktoré osvetľujú vertikálne lamely a horizontálnu linku prednej masky. ENYAQ COUPÉ RS iV disponuje vďaka dvom elektromotorom pohonom všetkých kolies a výkonom 220 kW. Fanúšikom športovej jazdy ponúka plnohodnotný zážitok, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 180 km/h, čo je o 20 km/h viac ako pri ostatných výkonových verziách. Vďaka nízkemu odporu vzduchu je výsledkom dojazd viac ako 540 km v režime WLTP, v závislosti od danej výbavy.

Foto: ŠKODA AUTO

Priestor a prehľad v každom momente

Aj napriek strešnej línii, ktorá od B-stĺpika klesá mierne dozadu, ponúka nové kupé vďaka umiestneniu batérie a absencii stredového tunela veľkorysý priestor pre všetkých cestujúcich. Poteší aj batožinový priestor s objemom 570 l a moderný interiér inšpirovaný svetom bývania. Hlavné funkcie vozidla sa ovládajú intuitívne pomocou centrálnej obrazovky infotainment systému s uhlopriečkou 13″, ktorá je najväčšou v aktuálnom portfóliu značky. Šofér má neustále k dispozícii najdôležitejšie jazdné dáta a informácie o stave vozidla prostredníctvom virtuálneho kokpitu s 5,3″ displejom. Vďaka stálemu pripojeniu na internet si pritom môže aj na diaľku pomocou aplikácie MyŠKODA ovládať nabíjanie batérie alebo zapnúť klimatizáciu ešte pred začiatkom cesty.

Foto: ŠKODA AUTO

Pohodlné a rýchle nabíjanie

Okrem vývoja čisto elektrických vozidiel sa ŠKODA AUTO zameriava aj na budovanie ekosystému ŠKODA iV. Vďaka nemu môžu majitelia vozidla ENYAQ iV pohodlne cestovať s kartou Powerpass, ktorá im umožní dobíjanie na 292 000 nabíjacích staniciach, vrátane viac ako 2 600 rýchlonabíjacích staníc siete Ionity, na medzinárodných cestách a diaľniciach. Ak sa bude vozidlo nabíjať skôr doma, stačí si jednoducho zvoliť jeden z troch variantov ŠKODA wallboxu. Vďaka novej verzii softvéru ME3 umožňuje pritom batéria vozidla ŠKODA ENYAQ iV štandardne rýchlonabíjanie s dobíjacím výkonom až 135 kW. Dobíjanie batérie z 10 % na 80 % kapacity tak modelu ENYAQ iV 80 trvá len 29 minút. Domáce nabíjanie cez noc s pomocou wallboxu ŠKODA iV Charger na striedavý prúd s výkonom až 11 kW trvá 6 až 8 hodín.

ŠKODA Powerpass karta | Foto: ŠKODA

Registrácia na testovacie jazdy

Počas Salónu Elektromobilov, ktorý sa uskutoční už od 20. do 22. mája 2022 v nákupnom centre Bory Mall v Bratislave, budú k dispozícii aj testovacie jazdy na ŠKODA ENYAQ iV. Stačí sa registrovať na webstránke podujatia www.testuj-enyaq.sk, pričom vyhrať môžete aj hodnotné ceny. Viac informácií na webe https://e-salon.smartroadshow.sk/.

7. mája 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+