MojElektromobil

Nemecká spoločnosť Zentralverband Karosserie- und Fahrzeugtechnik (ZKF) spolupracuje s Bundesverband der Partnerwerkstätten (BVdP) na návrhu osvedčenia (značky) pre opravy automobilov s elektrickým pohonom. V praxi má ísť o to, aby sa kvalifikovaní špecialisti mohli prezentovať akousi pečaťou, či značkou e-mobility.

Certifikácia servisov by zaručila odborné opravy elektromobilov, pričom servis, ktorý by ju nemal by elektrovozidlá nemohol opravovať.

Cieľom uvedeného zámeru je teda vytvoriť pre členské spoločnosti také podmienky, aby mohli vstúpiť do prostredia elektromobility a koncovým zákazníkom vytvoriť garancie pri opravách vozidiel s elektrickým pohonom.

Každý, kto chce získať toto nové oprávnenie, musí ako minimálnu požiadavku zamestnať najmenej jedného zamestnanca, ktorý absolvoval školenie na prácu na vysokonapäťových systémoch v stave bez napätia.

Reakciu združení vyvolal rýchlo rastúci počet novo registrovaných elektromobilov v Nemecku. Je zrejmé, že tieto prírastky so sebou prinášajú nové výzvy pre spoločnosti, ktoré sa zaoberajú opravami vozidiel po nehodách a ich servisom. Preto vznikli požiadavky nielen na kvalifikáciu zamestnancov, ale zároveň treba určiť štandardy pri opravách elektrických vozidiel všetkých značiek.

Prezident spoločnosti Zentralverband Karosserie- und Fahrzeugtechnik (ZKF), Peter Börner, uviedol:Dôležitým bodom je prenos poznatkov, ktoré chceme zabezpečiť pre naše členské spoločnosti. Za týmto účelom sme zahájili spoluprácu s BVdP a koordináciu s Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe (ZDK), aby sme všetkým spoločnostiam odovzdali odborné znalosti v oblasti e-mobility. Takto sa spájame a podporujeme dielne pri opravách elektromobilov, napríklad pri obstarávaní náhradných dielcov, alebo formou technických informácií a pomocou pri opravách.“

Okrem vyškolených zamestnancov, ktorí môžu pracovať na vysokonapäťových systémoch, sa združenia dohodli na rade ďalších požiadaviek na udelenie osvedčenia, či pečate e-mobility. Zainteresované spoločnosti musia byť okrem iného zapísané v obchodnom registri (adresár vedený remeselnou komorou), musia spĺňať určité opatrenia bezpečnosti práce a mať k dispozícii špeciálne nástroje a vybavenie. V úzkej spolupráci s Kraftfahrzeugtechnischen Institut (KTI) sa vyvíja súbor nástrojov pre elektrické vozidlá, ktorý sa pravidelne rozširuje podľa nových modelov a je súčasťou celkového konceptu špecializovaných spoločností zaoberajúcich sa e-mobilitou.

Zdroj: ZKZ a ZDK

31. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+