MojElektromobil

Automobilka Renault predstavila koncepciu elektrického vozidla MORPHOZ navrhnutého na novej modulárnej platforme CMF-EV, ktorú vyvinula Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi.

Platforma má prinášať nové možnosti pre tvorbu budúcich elektrických automobilov, z hľadiska technológie, štýlu, zabezpečenia pohodlia a priestoru v interiéri vozidla. Zapojené automobilky ju plánujú využívať pre svoje nadchádzajúce elektrické vozidlá.

„Vďaka technologickým inováciam a možnostiam, ktoré ponúka modularita, sa CMF-EV stane platformou, ktorá bude použitá pri vývoji mnohých následných elektrických vozidiel Skupiny Renault a Alliance“, hovorí Jean-Paul Drai, riaditeľ Skupiny Renault pre elektrotechniku.

Platforma CMF-EV buduje na princípoch modularity, čo by v preklade malo znamenať asi toľko, že je prispôsobiteľná pre rôzne kategórie vozidiel. Renault hovorí o možnosti “skonštruovať autá s rekordne priestranným interiérom a inovatívnym dizajnom pri súčasnom zabezpečení optimálnej energetickej účinnosti”.

Použitím platformy CMF-EV môžu dizajnéri vyvinúť rôzne typy karosérií: SUV aj sedany. Vďaka rozšírenému rázvoru kolies je možné inštalovať batérie rôznych rozmerov tak, aby vyhovovali rôznym typom elektrických automobilov a hybridov na optimalizáciu dojazdu.

Poriadne sa budú môcť vyhrať aj dizajnéri. Veľký rázvor kolies s kolesami posunutými ku koncu karosérie, výrazne kratší previs vpredu a vzadu a rovná podlaha umožňujú konštrukciu automobilov s nižším zavesením a zníženou strechou pri zachovaní priestranného interiéru. Krátka kapota umožňuje predĺženie kabíny a elegantnejšiu líniu karosérie.

Nová platforma tiež poskytuje dynamickejšiu jazdu vďaka optimálnemu dizajnu podvozku a karosérie, podmienenému požiadavkami elektrického vozidla. Umiestnenie batérií pod podlahu v zadnej časti vozidla znižuje ťažisko.

Platforma tiež vytvára nové možnosti pre usporiadanie interiéru a reguláciu jeho veľkosti. Elektrický motor je menší ako motor s vnútorným spaľovaním a umožňuje navrhnúť tenšiu a posunutú palubnú dosku. Týmto spôsobom je na zadných sedadlách viac miesta pre cestujúcich a na odkladanie. 

Modularita platformy CMF-EV umožňuje inštaláciu jedného alebo dvoch elektrických motorov, a teda výrobu automobilov s pohonom dvoch alebo štyroch kolies. Platforma bola okrem toho skonštruovaná tak, aby bolo možné zaviesť systémy umožňujúce autonómne riadenie 4. úrovne.

30. marca 2020
Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+