MojElektromobil

Toyota H2 vyzerá navonok ako bežný nákladiak, ktorý je pripravený utiahnuť takmer 40 ton nákladu a na jedno natankovanie uraziť 320 km. Nákladný automobil projektu Portal vznikol spojením dvoch palivových článkov z automobilu Toyota Mirai. Každý z nich ponúka výkon približne 153 konských síl, ich spojením však dosiahli výkon až 670 koní a krútiaci moment na úrovni 1800 Nm. K dispozícii je tiež menšia 12 kWh batéria.

Rýchle tankovanie a vlastná čerpacia stanica

Tankovanie vodíka nezaberie viac ako 20 minút, čo je porovnateľné s tankovaním nafty. Samozrejme, novinka Toyoty nie je zatiaľ pripravená pre komerčné využitie a je skôr v testovacej prevádzke. Čerpacích staníc s vodíkom je v USA len veľmi málo a aj tie, ktoré sú k dispozícii, nemôže ťahač využívať. Je to z jednoduchého dôvodu. Jedno jeho natankovanie vyžaduje totižto 10x viac paliva ako osobný automobil Mirai. Desať kamiónov poháňaných vodíkom by denne spotrebovalo tonu paliva, čo je množstvo, ktoré by na svoju prevádzku vyžadoval mesiac jazdenia s menším Miraiom. Aj preto automobilka pre nákladiak vybudovala vlastnú čerpaciu stanicu.

Náš tip
Prvá oficiálna fotografia elektrického ťahača Tesla Semi

Toyota chce lacnejší vodík

Toyota predstavením ťahača H2 a jeho rozšírením chce znížiť cenu paliva, ktoré je dnes pre nízky dopyt stále pomerne drahou záležitosťou. Jeho vývoj majú aktuálne na starosti pracovníci automobilky v USA, ktorí úzko spolupracujú s japonskými kolegami. Práve tí chcú vodíkom poháňané dopravné prostriedky použiť už na Letných olympijských hrách v Tokiu v roku 2020.

Len pre predstavu, ako vyzerá také zrýchľovanie nového kamiónu H2 od Toyoty môžete vidieť na videu nižšie.

Zdroj: insideevs

 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

19. mája 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+