MojElektromobil

CEO automobilky Porsche, Oliver Blume, naznačil cenu prvého elektromobilu značky, ktorým bude Porsche Mission E. Tá má byť rovnaká ako v prípade základnej verzie modelu Panamera. Tzn. cenovku podobnú Tesle Model S so 100 kWh batériou, ktorej sa bude snažiť konkurovať.

Aj automobilka Porsche má v oblasti elektromobility smelé plány. Do 6 rokov majú tvoriť elektromobily až polovicu všetkých jej vyrobených automobilov. Tým prvým bude sedan Porsche Mission E, ktorý by sa mal postaviť elektrickej prémiovej klasike, Tesla Model S. Disponovať bude výkonom 440 kW, dojazdom 500 km a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Skutočnou špecialitou však bude podpora 800V rýchlonabíjania, a to až výkonom 350 kW. Pri takejto konfigurácii by trvalo nabitie batérie na 80 % kapacity len 15 minút.

Náš tip
Porsche vybudovalo prvú 350 kW nabíjaciu stanicu a 88 tonový solárny pylón

porsche elektromobily

Porsche už takto výkonu nabíjačku vybudovalo v Berlíne, pričom ich plánuje rozšíriť do celého sveta. Potešiteľné je, že majú byť kompatibilné aj s vozidlami iných výrobcov, vrátane Tesly.

A čo tá cena?

Ako sme už spomínali, Oliver Blume povedal, že Porsche Mission E bude stáť ako základná verzia Panamery, ktorej cena začína na cca 93 000 €. Pre porovnanie, Tesla Model S 100D stojí 90 000 €. Nuž, vyzerá to tak, že záujemcovia o športovo-luxusné elektromobily budú mať v roku 2019, kedy má prísť Mission E  na trh, prvýkrát ťažké rozhodovanie.

Náš tip
Elektrické Porsche Mission E zautočí hneď niekoľkými modelmi

porsche mission e

Tak čo, ako sa vám pozdáva cenovka Porsche Mission E? Prekvapila? Nás celkom milo. Veď plug-in hybridná Panamera začína na sume 110 000 €. Veríme však, že základný model nebude žiadne “orezávatko”, ktoré zhltne balík peňazí za príplatkovú výbavu.

Zdroj: carmagazine.co.uk cez electrek.co


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

18. septembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+