MojElektromobil

Menej ako rok po prezentácii, ktorá verejne predstavila štúdiu PEUGEOT 9X8 a len päť mesiacov po prvom testovaní vozidla na trati, Team PEUGEOT TotalEnergies v Portimão v južnom Portugalsku predstavil svojho nového bojovníka pre vytrvalostné preteky.

Model PEUGEOT 9X8 je pretekársky prototyp s pohonom všetkých štyroch kolies s hnacím ústrojenstvom vyvinutým pod taktovkou špecialistov z oddelenia Peugeot Sport. Jeho zadné kolesá poháňa 2,6-litrový spaľovací bi-turbo motor V6 s výkonom 520 kW (707 k), zatiaľ čo predné kolesá poháňa špeciálne vyrobený vysokovýkonný elektromotor s výkonom 200 kW (272 k). Pripája sa k tomu vysokonapäťová 900-voltová batéria, hoci z dostupných informácií nie je známe akú bude mať vlastne kapacitu.

PEUGEOT 9X8 má atletické tvary, pričom na dĺžku meria 4,995 metra, 2 metre na šírku a vozidlo je vysoké 1,145 metra. Hmotnosť je iba 1 030 kg a jeho nádrž pojme až 90 litrov paliva Excellium Racing 100, ktoré je 100 % obnoviteľné a dodáva ho spoločnosť TotalEnergies. V pozadí projektu stojí viacero svetových odborníkov z rôznych odvetví. Napríklad špecialista na umelú inteligenciu Capgemini a PEUGEOT Sport spolupracujú na optimalizácii účinnosti modelu 9X8 – najmä jeho energetického manažmentu počas fázy zrýchľovania aj rekuperácie.

Technológie aj pre sériovo vyrábané modely

PEUGEOT 9X8 bude zohrávať úlohu pri podstatnom prenose technológie z pretekárskych okruhov do sériovo vyrábaných vozidiel, a to najmä v oblasti elektrifikácie. Pre pripomenutie, PEUGEOT sa zaviazal do roku 2024 elektrifikovať celý svoj modelový rad, pracuje aj na tom, aby najneskôr od roku 2030 v Európe ponúkal už len elektrický pohon. Hybridný pretekársky model ešte nevyrazil na trať, no inžinieri programu už preniesli jeho hybridný systém do jedného zo sériovo vyrábaných vozidiel – PEUGEOT 508 Peugeot Sport Engineered. Podobne to má prebiehať aj pri ďalších modeloch značky.

PEUGEOT 9X8 | Foto: Peugeot

Premiéra na 6-hodinových pretekoch v Monze

Pre automobilku PEUGEOT sa čoskoro začne nová éra vo svete vytrvalostných pretekov. Už 10. júla pocestuje do Talianska na 6-hodinové preteky v Monze, kde na štartový rošt FIA World Endurance Championship 2022 prinesie svoje pretekárske vozidlo PEUGEOT 9X8.Hybridný elektrický automobil Hypercar s pohonom všetkých štyroch kolies zaujme absenciou zadného krídla, ale najmä svojimi špecifikáciami. PEUGEOT chválami nešetrí. Automobilka uvádza, že PEUGEOT 9X8 predstavuje výkladnú skriňu technologických odborných schopností značky PEUGEOT v oblasti hybridizácie a elektrifikácie, čo dva kľúčové prvky stratégie energetickej transformácie značky.

Nápadný dizajn, vášeň pre motoristický šport a technologická dokonalosť sú v skutočnosti tri hodnoty automobilky PEUGEOT, ktorými sa riadil tento ambiciózny program znamenajúci návrat značky k vytrvalostným pretekom, s osobitným zameraním na 24-hodinové preteky Le Mans.

Na Le Mans vyrazí až v roku 2023

Pretekárske vozidlo PEUGEOT 9X8 zúčastní aj stého ročníka 24-hodinových pretekov Le Mans v roku 2023, kde sa postaví konkurencii v podobe strojov z kategórií buď Le Mans Hybrid alebo Le Mans Daytona Hybrid. Tohtoročné preteky vynechá, čo tím PEUGEOT TotalEnergies zdôvodňuje krátkym časovým obdobím na prípravu a doladenie výkonu a vytrvalosti pre náročné podmienky.

Hoci sa model 9X8 neobjaví v roku 2022 na štartovacom rošte v Le Mans, automobilka PEUGEOT sa aj tento rok chce zúčastniť tohto podujatia, aby sa mohla stretnúť so svojimi fanúšikmi počas prípravy na samotný pretekársky víkend a počas neho. V spolupráci s ACO (Automobile Club de l’Ouest) sa 21. mája v múzeu okruhu otvorí výstava s názvom ALLURE – LE MANS venovaná výnimočnej histórii a úspešnému príbehu značky PEUGEOT v La Sarthe, kde sa predstaví aj originálna verzia modelu PEUGEOT 9X8 a zostane vystavená až do septembra.

Náš tip
Najlacnejšie elektromobily na Slovensku: aktuálny zoznam a ceny
23. mája 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+