MojElektromobil

V čase, keď Nissan predstavil novú verziu obľúbeného elektromobilu LEAF 2, mnoho záujemcov sklamalo obmedzovanie výkonu rýchleho nabíjania pri opakovaní nabíjacích cyklov. Nissan tým chráni batériu, nakoľko tej chýba aktívne chladenie.

Teraz sa objavila zaujímavá informácia, ktorá hovorí o prototype nového modelu s 60kWh batériou a elektromotorom s výkonom 200 koní. Ten bol odfotografovaný na rýchlonabíjačke EVTEC, ako prostredníctvom Chademo konektora nabíja výkonom 102kW.

Švajčiarska firma EVTEC, ktorá vyrába nabíjacie stanice, niektoré z týchto dohadov potrvrdila. Dodáva však, že išlo o ich interné testovanie s prototypom vozidla.

Podľa posledných správ Nissan mení dodávateľa batérie z AESC (vlastná batériová firma Nissanu, ktorú sa snažili predať toto leto), na LG Chem. Iba táto zmena však pre rýchlejšie nabíjanie nepostačuje.

Nabíjanie výkonom 102kW jasne potvrdzuje prítomnosť termálneho manažmentu batérie v 60kWh verzii, o ktorom sa šepkalo. Nabíjanie týmto výkonom totiž aktívne chladenie nevyhnutne potrebuje – za podmienky že LG Chem nedisponuje prevratným vynálezom, o ktorom zatiaľ nevieme. Práve chýbajúci termálny manažment bol najväčšou nevýhodou elektromobilov Nissan. Okrem spomalenia nabíjania dochádzalo aj k výrazne rýchlejšej degradácii batérie v porovnaní s inými vozidlami, ktoré ho obsahovali.

Dúfame že sa správy potvrdia a Nissan tak vyrieši svoj najväčší nedostatok.

Náš tip
Poznáme cenu Nissanu LEAF so 60 kWh batériou a predĺženým dojazdom


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

22. októbra 2018
Zdroj: electrek.co

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+