MojElektromobil

Francúzskemu fanúšikovi elektromobility sa podaril husársky kúsok. Zaznamenal totiž časť zapnutej prístrojovej dosky 2. generácie Nissanu Leaf počas testovania. Tá ukazovala pravdepodobne údaj o zvyšnom dojazde a úrovni nabitia batérie.

Predstavenie novej generácie najpredávanejšieho elektromobilu na svete, Nissanu Leaf, sa nezadržateľne blíži. Logicky tak stúpa množstvo špekulácií o jeho parametroch, ale aj počet špionážnych záberov, ktoré, ako sa ukazuje, môžu tieto špekulácie potvrdiť, či vyvrátiť.

Asi najrozoberanejšou témou súvisiacou s novým Leafom je jeho kapacita batérie a dojazd. Nicolasovi Dufresneovi, ktorý bol v správny čas na správnom mieste, sa možno podarilo túto záhadu rozlúsknuť. Odfotografoval totiž prístrojovú dosku, ktorá ukazovala 99 % nabitie batérie, pričom hneď vedľa svietila hodnota 265 km, ktorá pravdepodobne zobrazovala zvyšný dojazd elektromobilu.

Náš tip
e-Pedal: Nový Nissan Leaf sa bude dať ovládať jediným pedálom
 
Fotografia zrejme potvrdzuje, že základná kapacita batérie 2. generácie Nissanu Leaf bude mať hodnotu okolo 40 kWh. Tá aktuálna disponuje 30 kWh batériou a reálnym dojazdom 170 až 180 km. 265 km by tak zhruba zodpovedalo o tretinu vyššej kapacite o niečo lepšej energetickej hustote novej batérie.

Bude nový Nissan Leaf konkurencieschopný?

S dojazdom 265 km by však 2. generácia Leafu nebola moc konkurencieschopná novým elektromobilom v tejto triede. Veď Opel Ampera-e (383 km – EPA) či Tesla Model 3 (od 345 km – EPA) ponúknu podstatne väčší dojazd. Údaj však môže byť skreslený predchádzajúcou jazdou. Palubný systém totiž môže pri výpočte zohľadniť predchádzajúci štýl jazdy či jej rýchlosť. Vozidlo bolo odfotografované v bezprostrednej blízkosti diaľnice, takže predtým mohlo ísť rýchlosťou 130 km/h, ktorá vo všeobecnosti moc nepraje spotrebe elektromobilov.

Náš tip
Nový Nissan Leaf sa nám predstaví 5. septembra. Špionážne fotografie nám odhaľujú aj interiér

 

Zrejme dve verzie: “budget” a “range”

S najväčšou pravdepodobnosťou mal ale “fotograf” Nicolas Dufresne dočinenia s verziou, zameranou na čo najnižšiu cenu, pričom spomínanej konkurencii sa postaví model s väčšou kapacitou batérie. Ten má však prísť až neskôr. V jeho prípade sa špekuluje o 60 kWh batérii.

Na druhej strane, odfotografovaný údaj vôbec nemusí udávať zostatkový dojazd vozidla. Na fóre portálu Electrec sa objavil napr. názor, že sa jedná o aktuálnu dĺžku meranej trasy po vynulovaní počítadla palubného počítača.

Zdroj: insideevs.com, fotografie: Nicolas Dufresne cez FB


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

25. júla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+