MojElektromobil

Najdrahšou výrobnou položkou elektromobilov sú dnes vo všeobecnosti batérie. Mnohé automobilky si po vzore Tesly začínajú uvedomovať, že výrobou vlastných batérií, by mohli získať významnú konkurenčnú výhodu. A to minimálne z hľadiska cenotvorby. Spoločnosť Daimler nie je výnimkou. Veď automobilka Mercedes-Benz, ktorá je jej súčasťou má v oblasti elektromobility veľké plány. Daimler začal v týchto dňoch s výstavbou novej továrne na výrobu Li-Ion batérií v Kamenzi. Tá bude o čosi skromnejšou obdobou Gigafactory od Tesly.

Spustenie novej továrne na výrobu Li-Ion batérií je súčasťou veľkých investícií Daimleru do vývoja elektromobilov. Ich výška je 10 miliárd eur, pričom čerpanie je nastavené na najbližších 5 rokov. Spoločnosť chce mať do roku 2022 na trhu viac ako 10 elektrických automobilov.

Náš tip
Európska továreň Tesly, tzv. Gigafactory 3, vyrastie pravdepodobne v Česku alebo Fínsku

mercedes gigafactory accumotive tovaren daimler

Nemecká “Gigafactory” za pol miliardy

Jenou z prvých väčších investícií bude dobudovanie areálu, kde stojí továreň spoločnosti Accumotive, ktorá patrí pod Daimler. Tá doposiaľ vyprodukovala viac ako 80 000 Li-Ion batérií. Nová továreň bude mať zhruba 4-násobne väčšiu rozlohu, tzn. cca 80 000 metrov štvorcových. Do prevádzky by mala byť uvedená v polovicu budúceho roka. Celkový počet zamestnancov Accumotive by mal vzrásť do roku 2020 dvojnásobne. Tzn. na 1 000 zamestnancov.

Nemecká “Gigafactory” zhltne cca 500 miliónov eur, pričom jej výstavba bola slávnostne zahájená pred pár dňami. A to aj za účasti nemeckej kancelárky Angely Merkeleovej. Produkcia továrne zatiaľ nie je známa, isté však je, že by mala každým rokom stúpať.

Zdroj: tlačová správa, titulná fotografia: Daimler

eautoportal zdielanie

25. mája 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+