MojElektromobil

Mercedes-Benz uviedol na trh novú generáciu svojho kompaktného SUV Mercedes-Benz GLB. Ten si zachováva svoju povesť mimoriadne praktického a všestranného vozidla. Nové GLB, ktoré kombinuje robustný terénny dizajn s vysokou funkčnosťou, prichádza v dvoch kľúčových variantoch: ako čistý elektromobil (EV) a neskôr aj s benzínovým mild-hybridom. Elektrická verzia sa na rozdiel od predchodcu už nebude nazývať Mercedes-Benz EQB, ale GLB with EQ Technology.

Ide o druhý model postavený na novej platforme Mercedes Modular Architecture (MMA), ktorá bola primárne vyvinutá pre elektrické vozidlá a zdieľa techniku aj časti interiéru so sedanom CLA. Napriek svojej podobnosti s menším CLA si GLB zachováva svoju hranatejšiu, dvojpriestorovú siluetu SUV a predovšetkým voliteľné sedemmiestne usporiadanie, čím si zachováva praktickú stránku a necieli na rýchle diaľničné presuny.

Elektrický Mercedes-Benz GLB EQ: Pohon, batéria a nabíjanie

Nová GLB bude uvedená na trh najskôr v elektrickej verzii, známej pod označením EQ. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch hlavných výkonových úrovní. Základný model Mercedes-Benz GLB 250+ with EQ Technology disponuje pohonom zadných kolies (RWD) s výkonom 200 kW (272 koní) a krútiacim momentom 335 Nm, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 7,4 sekundy.

2026 Mercedes-Benz GLB 250+ with EQ Technology
2026 Mercedes-Benz GLB 250+ with EQ Technology | Zdroj: Mercedes-Benz

Výkonnejší variant Mercedes-Benz GLB 350 4MATIC with EQ Technology pridáva predný elektromotor a dosahuje kombinovaný výkon 260 kW (354 koní) s krútiacim momentom 515 Nm. Tento variant s pohonom všetkých kolies (AWD) zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,5 sekundy. Modely 4MATIC sú vybavené aj terénnym režimom pre zvýšenie trakcie na nespevnených povrchoch.

Oba uvádzacie varianty využívajú NMC akumulátor s využiteľnou kapacitou 85 kWh, v budúcnosti má rovnako ako v triede CLA pribudnúť aj menšia a lacnejšia 58 kWh LFP batéria. Vďaka dôrazu na efektívnosť a použitie dvojstupňovej prevodovky dosahuje GLB 250+ presvedčivý dojazd až 631 kilometrov podľa cyklu WLTP. Pre výkonnejší model 350 4MATIC výrobca udáva dojazd až 614 km (WLTP).

2026 Mercedes-Benz GLB 220 4MATIC
2026 Mercedes-Benz GLB 220 4MATIC | Zdroj: Mercedes-Benz

GLB je postavená na 800-voltovej elektrickej architektúre, ktorá umožňuje ultrarýchle nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) s výkonom až 320 kW. Mercedes uvádza, že na kompatibilnom nabíjacom stojane je možné dobiť dojazd až 260 kilometrov za iba desať minút. Na rozdiel od modelu CLA môže mať za príplatok GLB už od začiatku predaja zabudovaný DC konvertor, ktorý mu umožňuje nabíjať sa aj na starších a slabších 400-voltových nabíjačkách.

Mercedes-Benz GLB MBUX Superscreen
Mercedes-Benz GLB MBUX Superscreen | Zdroj: Mercedes-Benz

Nemali by ste prehliadnuť:


Po elektrickej verzii bude nasledovať mild-hybridný benzínový motor so 48-voltovou technikou a elektromotorom integrovaným do prevodovky. Hybridný pohon, ktorý bude k dispozícii v troch výkonových stupňoch, využije 1,5-litrový preplňovaný radový štvorvalec pracujúci v Millerovom cykle. Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo elektrická verzia je primárne zadokolka (s doplneným predným elektromotorom pre verziu 4MATIC), benzínový motor poháňa primárne predné kolesá (FWD), za príplatok bude dostupná taktiež o niečo výkonnejšia verzia s pohonom 4×4.

BEV Mercedes-Benz GLB 2026: Karoséria a interiér

Interiér je radikálne prepracovaný a s výnimkou priestoru zhodný modelom CLA. Štandardne je k dispozícii 10,25-palcový prístrojový panel a 14,0-palcový centrálny displej. Na želanie je dostupná aj MBUX Superscreen, ktorá pridáva ďalšiu 14,0-palcovú obrazovku pre spolujazdca, čím sa displeje tiahnu cez celú palubnú dosku. Systém MBUX beží na vlastnom operačnom systéme (MB.OS), je ponúka aktualizácie „vzduchom“ (OTA) a obsahuje pokročilého virtuálneho asistenta s umelou inteligenciou (AI) od Microsoftu a Googlu (ChatGPT a Gemini).

Interiér 2026 Mercedes-Benz GLB EQ interior
Interiér 2026 Mercedes-Benz GLB EQ | Zdroj: Mercedes-Benz

GLB si zachováva svoje zameranie na priestor a flexibilitu, pričom v porovnaní s predchodcom je o 60 milimetrov dlhší rázvor (teraz 2 889 mm), čím prekonáva aj väčšie GLC v spaľovacej verzii. Predĺženie rázvoru prináša cestujúcim viac priestoru na nohy v druhom rade sedadiel (až o 68 mm). Vďaka tvaru strechy SUV a sériovo dodávanej panoramatickej streche sa výrazne zväčšil aj priestor nad hlavou.

Kľúčovou vlastnosťou GLB je voliteľný tretí rad sedadiel, ktorý umožňuje 7-miestne usporiadanie. Aj keď je zadný rad najvhodnejší pre deti, technicky sa tam zmestia aj nižší dospelí. Nástup do tretieho radu je teraz jednoduchší vďaka dlhým posuvným koľajničkám nastavenia sedadiel v druhom rade. Druhý rad sedadiel je navyše sériovo (pri sedemmiestnej verzii) nastaviteľný v pozdĺžnom smere o 140 mm, čo umožňuje flexibilné prispôsobenie priestoru pre pasažierov alebo batožinu.

Päťmiestna verzia ponúka objem zadného batožinového priestoru 540 litrov (až 1 715 litrov po sklopení operadiel),  sedemmiestna verzia má kvôli vyššej podlahe (so sklopeným tretím radom) objem kufra 480 litrov. Praktickú stránku vyzdvihuje aj fakt, že elektrické GLB disponuje najväčším predným batožinovým priestorom (frunk) s objemom 127 litrov, do ktorého sa pohodlne zmestí aj palubný cestovný kufor.

Elektromobil Mercedes-Benz GLB EQ 2026: Cena, dostupnosť a konkurencia

Uvedenie elektrickej verzie na európsky trh sa očakáva na jar 2026. Objednávky sa na Slovensku otvárajú práve teraz. Cena pre slovenský trh začína na sume 57 305 eur za verziu Mercedes-Benz GLB 250+ with EQ Technology, resp. 60 503 eur za GLB 350 4MATIC with EQ Technology. V porovnaní s doterajším modelom EQB ide o pokles o 3 000 eur pri verzii 250+ a až 6 100 eur pri štvorkolke 350 4MATIC. Pri tom okrem väčšieho priestoru, modernejších technológii ponúknu obe verzie aj vyšší výkon (+80, resp. +50 koní) oproti predchodcovi.

Vzhľadom na svoju jedinečnú kombináciu elektrického pohonu, prémiového zamerania a možnosti 7-miestnej konfigurácie má GLB málo priamych konkurentov. Medzi logické alternatívy v segmente elektrických SUV sa radia modely ako Tesla Model Y, alebo Škoda Enyaq. 7 sedadiel potom ponúka napríklad (podstatne väčší) Hyundai Ioniq 9, či Volkswagen ID. Buzz.

Náš tip
Definitívna bodka za chaosom? Minister potvrdil, že domácnosti s fotovoltikou odvody platiť nebudú. Elektrina však zdražie o 70 %
9. decembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+