MojElektromobil

Výrobcovia elektromobilov občas prídu s netradičnou myšlienkou, ktorá sa vymyká zo súčasných trendov, prípadne ide priamo proti nim. Často sú to zaujímavé veci ako solárna strecha pre predlžovanie dojazdu, obchodný model postavený na prenájme batérie mimo ceny vozidla či “zrezaný” volant. Inokedy je to poriadne kontroverzný nápad.

Práve do tejto kategórie vstúpila aj talianska značka Maserati, ktorá sa aktuálne chystá na uvedenie dvoch elektrických modelov. GranTurismo Folgore má stáť na 800-voltovej elektrickej platforme s podporou rýchleho nabíjania s výkonom 270 kW. A tu pravdepodobne tu niekde mala vzniknúť otázka, či sa tá honba za čoraz výkonnejším nabíjaním vôbec oplatí.

Ako píše Autocar, Maserati sa aktívne zaoberá nápadom odstrániť technológiu rýchleho nabíjania zo svojich športových elektrických modelov a znížiť tak celkovú hmotnosť, výrobné náklady a prípadne získať aj viac priestoru. A to aj za cenu toho, že nabíjanie elektromobilov by sa poriadne natiahlo. Je to skutočne netradičný nápad. Všeobecný trend je totiž skôr opačný – zvyšovanie efektivity a skracovanie doby nabíjania.

Maserati sa do veľkej miery opiera o fakt, že autá aj tak strávia drvivú väčšinu času zaparkované, čo stavia do rozporu so snahami o neustále skracovanie času nabíjania.

Niečo na štýl: auto tak či tak väčšinu dňa stojí zaparkované, takže je úplne jedno, či sa nabíja pomaly alebo rýchlo. Využívanie AC nabíjania, ktoré zníži náklady, ako aj váhu elektromobilu preto vraj môže dávať omnoho väčší zmysel než automatické naháňanie čoraz rýchlejšieho nabíjania. Spomína pritom aj postupnú zmenu v správaní a prístupe zákazníkov, ktorí sa vraj začínajú odkláňať od “nadmernej spotreby”.

Určite je však potrebné zvážiť, aké veľké sú potenciálne benefity takéhoto prístupu, čo si uvedomuje aj Maserati. Napriek tomu, že sa talianska značka týmto nápadom aktívne zaoberá, priznáva, že “súčasná túžba po dosiahnutí čo najrýchlejšieho nabíjania, akokoľvek iracionálna, pravdepodobne pretrvá”. Celá táto myšlienka ale vyzerá prapodivne a možno by si zo strany Maserati zaslúžila lepšie vysvetlenie, prípadne hlbšiu analýzu.

Náš tip
NVIDIA prichádza s cloud gamingom pre elektromobily
5. januára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+