MojElektromobil

Hyundai sa plánuje vrátiť na japonský trh, ktorý pred rokmi opustil po tom, čo sa predajné výsledky dlhodobo nedokázali priblížiť očakávanému objemu. Juhokórejsky výrobca v Japonsku posledné auto predal ešte v roku 2009, no teraz už chystá veľký návrat s novou stratégiou. Na tému upozornil Bloomberg.

Hlavnou zmenou, na ktorej je postavený nový obchodný model, je predaj čisto elektrických modelov. Nie je to však všetko. Hyundai chce svoje vozidlá predávať výhradne online, podobne ako to už samotného začiatku robí napríklad súčasný líder na poli elektromobilov, Tesla.

Práve elektrické autá teraz Hyundai označuje ako ten správny produkt pre úspešný návrat na trh, ktorý spoločnosť musela opustiť kvôli pôvodnému neúspechu. Prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor, Chang Jae-hoon, uviedol, že automobilka sa poučila z predošlých chýb, a teraz už vie čo zákazníci chcú a ako im to treba ponúknuť.

Trh chce podchytiť už v zárodku

Návrat na starý trh má masívnym spôsobom podporiť celosvetové predaje elektromobilov, a to vrátane modelov dcérskych značiek KIA a Genesis. Novým cieľom je do roku 2026 celosvetovo predať 1,7 milióna elektromobilov, čo je značná zmena oproti pôvodne vytýčenému objemu 1 milión predaných elektromobilov.

Hlavným ťahúňom predajov na japonskom trhu by sa podľa odhadom mal stať elektromobil Hyundai Ioniq 5, ktorý sa postaví priamej konkurencii v podobe dvojice Toyota bZ4X a Nissan Ariya.

Ako vysvetľuje Bloomberg, segment elektromobility na japonskom trhu sa zatiaľ drží v úzadí, pričom drvivá väčšina z približne 8600 prihlásených elektromobilov za rok 2021 pripadlo na importované modely značky Tesla, no viacero signálov naznačuje, že trh v dohľadnej dobe zažije výrazný rast. Aj preto sa Hyundai snaží o veľkolepý návrat. Trhový potenciál chce podchytiť už v zárodku.

Počíta aj s vodíkom

Na novej stratégii je zaujímavé aj to, že automobilka chce spustiť aj predaje vodíkového elektromobilu Nexo, ktorý bude spočiatku dostupný vo veľmi obmedzenom objeme. V krajine je vybudovaná sieť 157 vodíkových čerpacích staníc, o čo sa postarala hlavne Toyota so svojim modelom Mirai. Hyundai túto skutočnosť plánuje plne využiť. Obidve automobilky pritom zdieľajú rovnaký pohľad, že vodíkové elektromobily budú mať v budúcnosti svoje miesto v osobnej doprave.

Náš tip
Čerpacie stanice na vodík v roku 2021 nepribudli, predalo sa jedno vodíkové auto
7. februára 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+