MojElektromobil

Hyundai rozširuje svoju výrobu o dvojpodlažným elektrobus s vodíkovými palivovými článkami. Hyundai dvojpodlažný elektrobus je dlhý 13 metrov, pýši sa kapacitou akumulátora až 384 kWh a výkonom 240 kW (322 koní). Okrem toho bude autobus vybavený rôznymi asistenčnými systémami, informoval o tom portál electrec.

Predstavený v Soule

Nový elektrobus je súčasťou snahy spoločnosti znížiť dopravné zápchy a znečistenie ovzdušia. Je výsledkom projektu, ktorý Hyundai realizoval od roku 2017 a ktorý podporilo kórejské Ministerstvo pôdy, infraštruktúry a dopravyNový e-bus bol predstavený na veľtrhu pozemkov, infraštruktúry a dopravných technológií v juhokórejskom Seoule.

Hyundai podpísal s rôznymi inštitúciami memorandum, ktorého cieľom je, aby do roku 2022 bolo na cestách po celom svete 1 000 autobusov s palivovými článkami.

E-bus Hyundai predstavený ešte v roku 2017

70 cestujúcich na palube

Elektrobus má miesto pre 11 sediacich pasažierov na prízemí a 59 miest na poschodí. Hyundai poznamenal, že doň nainštaloval aj dva zafixované invalidné vozíky, automatickú výsuvnú rampu a nízku podlahu, čo zabezpečuje dostupnosť aj pre osoby so zdravotným postihnutím a osoby so zníženou pohyblivosťou.

Hyundai vybavil e-bus vodou chladenou vysoko efektívnou polymérovou batériou s kapacitou 384 kWh. Podľa výrobcu to umožní 300 km dojazd na jedno nabitie. Plné nabitie trvá len 72 minút.

Obidve nápravy s motorom

Autobus Hyundai je vybavený systémom nezávisleho odpruženia a elektromotorom v prednej náprave aj v zadnej náprave, čo minimalizuje straty energie. Systém natáčania zadných kolies funguje v súlade  natáčaním prednej nápravy.

Bezpečnostné prvky

Ako sme už spomenuli, autobus má množstvo bezpečnostných systémov. Dynamické riadenie vozidla (VDC) pomáha identifikovať smer jazdy vodiča a udržiavať vozidlo pod kontrolou. Asistent proti čelnej kolízii (FCA) využíva prednú kameru, aby predišla bezprostrednej čelnej zrážke alebo minimalizovala škody pri brzdení. Asistent pre udržanie v jazdnom pruhu (LKA) pomáha predchádzať náhodnému vychýleniu z jazdného pruhu snímaním dopravného značenia.

Dostupnosť na trh a ani cena elektrobusu zatiaľ nebola oznámená.

 

31. mája 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+