MojElektromobil

Hyundai pripravuje svoj úplne prvý 100% elektrický pretekársky automobil v histórii. Automobil bol vyvinutý v centrále Hyundai Motorsport v Alzenau (Nemecko) a jeho oficiálnej premiéry sa dočkáme 10. septembra 2019 na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

Spoločnosť Hyundai Motorsport sa od svojho založenia v roku 2012 dobre etablovala v oblasti automobilových súťaží a pretekov cestovných automobilov. Tím WRC v súčasnosti vedie na majstrovstvách sveta WRC v hodnotení výrobcov. Hyundai Motorsport zverejnil teaser na pripravovaný elektromobil na svojej sociálnej sieti:

Spoločnosť doteraz vyrobila niekoľko skvelých pretekárskych a okruhových spaľovacích modelov,  vrátane i20 R5, i30 N TCR a Veloster. Teraz však prichádza prvý špeciál s elektrickým pohonom a Hyundai Motorsport na ňom intenzívne pracoval dlhé mesiace.

Líder v elektromobilite

Hyudai je už pre elektromobilistov veľmi známou značkou. V elektromobilite patrí medzi lídrov a v tomto segmente jej robia spoločnosť automobilky ako Tesla, Nissan, alebo Kia. Ponúka elektrické modely s pravdepodobne najlepším pomerom cena/výkon na trhu.

Model Ioniq je k dispozícii v troch typoch elektrifikovanej pohonnej jednotky a jeho čisto elektrická verzia Ioniq Electric je najefektívnejším elektromobilom na svete. S 28 kWh batériou dosiahne dojazd až 220 km, čo je na danú veľkosť batérie užasné čislo. Budúci rok Hyundai predstaví aj verziu s väčšou batériou. Nedávno sme tento model testovali a náš test si môžete pozrieť na tomto videu:

Hyundai Kona EV je ďalším výborným a praktickým elektormobilom značky. S jeho 64 kWh batériou je možné dosiahnuť dojazd až 470 km, čo je vhodné na dlhé trasy. Náš redakčný test tohto elektormobilu si prečítajte na tomto odkaze.

Dúfame, že automobilka bude pokračovať vo vývoji a inovovaní svojich elektrických modelov a tešíme sa aj s jej angažovaní sa v elektrickom motoršporte.

Hyundai Kona EV

7. augusta 2019
Zdroj: tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+