MojElektromobil

Automobilka Hyundai v týchto dňoch zverejnila predajné výsledky za február 2020. Ide o čísla, ktoré poukazujú na pomerne zaujímavú situáciu. Na tému upozornil portál InsideEVs.

Hoci išlo o náročné obdobie, kedy celkové predaje vozidiel značky Hyundai poklesli, a to medziročne až o 21,5%, kategória zo zásuvky nabíjateľných elektrických vozidiel (plug-iny) naopak vykázala rast.

Hyundai uvádza, že počas februára eviduje približne 90 000 predaných vozidiel, z čoho takzvané plug-iny predstavovali 4036 kusov. Na celkovom predajnom objeme tak zaznamenali podiel 4,5% a medziročne si polepšili o 22,2%.

  • Čisté elektromobily: 3439 kusov, +22,8% medziročne
  • Plug-in hybridy: 597 kusov, +18,9% medziročne
  • Vozidlá poháňané palivovými článkami: 533 kusov, +394% medziročne (model NEXO)

Hyundai momentálne vo svojom portfóliu ponúka trojicu vozidiel z kategórie elektrických vozidiel nabíjateľných zo zásuvky. Dva z toho sú čisto elektrické autá a jedno patrí medzi plug-in hybridy.

Ako najdôležitejší sa ukázal byť model Hyundai Kona Electric, ktorý sa od marca začína vyrábať aj v českom výrobnom závode v Nošoviciach.

Ako je na tom konkurencia?

Vďaka zverejňovaným výsledkom a štatistikám sa v úvode tohto roka dozvedáme viacero zaujímavých informácií. Napríklad aj to, ako sa darí predajom elektromobilu Nissan LEAF či výrobe modelov Volkswagen e-Golf a Tesla Model 3. Tesla však dlhodobo uprednostňuje nárazové zvýšenie dodávok na konci jednotlivých kvartálov.

K tomu sa koncom januára pridal koncern Volkswagen Group s celkovým prehľadom predajov, medzičasom boli zverejnené finančné výsledky Tesly za 4. kvartál fiškálneho roka 2019 a aktuálne poriadne prekvapilo Švédsko, kde sa elektromobily tento rok začali predávať ako teplé rožky. Podobne ako v prípade Renaultu, aj Mitsubishi eviduje zvýšený predaj v Európe. Február bol ťažký pre čínsku spoločnosť NIO, ktorá predala len 707 elektromobilov.

17. marca 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+