Hyundai sa pomaly pripravuje na predstavenie svojho najväčšieho elektromobilu. Hyundai Ioniq 9 má byť zároveň prvým elektrickým vozidlom automobilky, ktoré ponúkne tri rady sedadiel. 7-miestnych elektromobilov na trhu veľa nie je a každý ďalší model má potenciál na úspech. Zároveň bude novinka dvojičkou zaujímavého a obľúbeného koncernového modelu Kia EV9, ktorý sa predáva aj na Slovensku. Nový model bol spozorovaný na cestách pri testovaní, síce maskovaný, no odhalil nejaké detaily. Na tému upozornil portál Electrek.
Hyundai Ioniq 9 príde už v tomto roku
Automobilka pripravuje predstavenie na koniec tohto roka, takže sa rozhodne máme na čo tešiť. Vozidlo bude dostupné na globálnych trhoch, vrátane Európy a USA, kde chce Hyundai získať ešte väčší podiel na trhu.
Američania veľké autá majú radi, takže šanca tu určite je. Zároveň pripravuje otvorenie veľkej továrne na výrobu elektromobilov v Gruzínsku, hodnota investície bola vo výške až 7,6 miliardy dolárov. Prvým vozidlom, ktoré z nej zíde, bude modernizovaný Ioniq 5 pre rok 2025.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Škoda Elroq oficiálne: Kompaktné elektrické SUV zaujme atraktívnou cenou
- Toto je prvý AWD elektrický pickup určený pre Európu. Nevyrobil ho Ford ani Toyota
- 10. výročie prevádzky elektrobusov na Slovensku. Koľko je u nás elektrobusov a aké modely sú dostupné na trhu?
Vráťme sa ale späť k Ioniq 9. Pôvodne sa hovorilo, že sa tento model bude nazývať Ioniq 7, pričom jeho koncept bol odhalený v roku 2021. Automobilka už vtedy spomínala najmä priestranný interiér a prirovnávala ho k obývačke.
Okrem toho, že bude najväčším elektromobilom značky, pôjde o vlajkovú loď výrobcu. Hyundai v poslednom roku trochu pozmenil dizajn svojich automobilov, a tak nie je žiadnym prekvapením, že ponesie prvky modernizovaného Santa Fe či Ioniq 5 2025.
Najdrahší a najväčší elektromobil od Hyundai
Ceny nového Hyundai Ioniq 9 zatiaľ neboli zverejnené, no očakávania sú jasné. Budú veľmi podobné tým, za ktoré sa aktuálne ponúka Kia EV9. Na Slovensku tento elektromobil začína na 74 990 €. No a keďže pôjde o koncernovú dvojičku, pravdepodobne ponúkne aj rovnaké parametre čo sa týka výkonu, batérie aj nabíjania. Táto informácia však oficiálne potvrdená nebola.
Očakávame teda 800 V architektúru, čo je obrovskou konkurenčnou výhodou. Tá so sebou prináša vyššie nabíjacie výkony, maximum bude určite nad 200 kW, rovnako aj nabíjacia krivka bude veľmi zaujímavá. Očakávame tiež približne 100 kWh využiteľnej kapacity akumulátora.