MojElektromobil

Hyundai IONIQ 5 bol predstavený vo februári a potvrdil už vopred avizované parametre. Automobilka prichádza do súboja s konkurenciou s technologicky dobre postaveným elektromobilom, ktorý zabezpečí veľmi solídny dojazd v kombinácii s viac ako 70 kWh batériou.

Pre Hyundai je efektivita veľmi dôležitá a dokázali to už pri modeli Hyundai Kona Electric. Pri porovnaní s konkurenčnými modelmi dokázal zabezpečiť s podobne veľkou batériou výrazne vyšší dojazd. V úvodzovkách iba 64 kWh batéria stačí na elektrický dojazd takmer 500 kilometrov. Pri bežnej jazde sa tak spotreba za ideálnych podmienok pohybuje okolo 13 kWh / 100 kilometrov. Hyundai IONIQ 5 bude chcieť na túto vysokú efektivitu nadviazať, čo zatiaľ potvrdzujú potvrdené špecifikácie.

Dojazd a efektivita

Hyundai IONIQ 5 bude dostupný vo verziách Standard Range a Long Range. Pôjde o verzie 58 kWh a 72,6 kWh kapacitou batérie, od čoho sa bude odlišovať maximálny dojazd. Zároveň sa ale budete môcť pred kúpou rozhodnúť, či siahnete po verzii s dvojicou elektrických motorov alebo iba s jedným motorom na zadnej náprave. Prirodzene aj toto rozhodnutie bude mať vplyv na maximálny dojazd, ale aj výkon. Bude teda len na vás, či preferujete rýchlejšiu jazdu alebo vám bude stačiť o niečo pomalšie zrýchlenie, no vyššia efektivita a dojazd.

Rozmery (d/š/v): 4635 / 1890 / 1605 mm | Rázvor: 3000 mm | Pohotovostná hmotnosť: 2175 kg

Najlepšie parametre z pohľadu dojazdu ponúkne verzia s jedným motorom na zadnej náprave. Hyundai hovorí o WLTP dojazde od 470 do 480 kilometrov. A aká bude spotreba Hyundai IONIQ 5? V oficiálnych papierových špecifikáciách sa spotreba neuvádza, no nakoľko poznáme WLTP dojazd a využiteľnú kapacitu batérie, vieme sa dostať aspoň k približným číslam. Na základe týchto parametrov teda môžeme počítať so spotrebou od 15,1 do 15,4 kWh / 100 km. Na danú kategóriu, rozmery a hmotnosť ide o veľmi dobré hodnoty.

Multi-nabíjací systém

Elektromobil Hyundai IONIQ 5 je zaujímavý aj vďaka veľmi rýchlemu nabíjaniu. Zabezpečí ho až 800V elektrický systém vo vozidle, ktorý umožňuje prijať oveľa viac energie do batérie za kratší čas pri nižšom prúde. Na nabíjacích staniciach, ktoré podporujú napätie 800 V, bude možné nabiť 100 kilometrov dojazdu už za 5 minút. Medzi tradičnými automobilkami je takto rýchle nabíjanie veľmi ojedinelé a jednoznačne najlepšie vo svojej triede.

Pri 800V systémoch je samozrejme potrebné zabezpečiť kompatibilitu s klasickými nabíjacími stanicami, ktoré nepodporujú takto vysoké napätie. Z tohto dôvodu je elektromobil Hyundai IONIQ 5 vybavený takzvaným multi-nabíjacím systémom, ktorý je chránený patentom. Vďaka tomu je možné vozidlo nabíjať bez problémov na akejkoľvek nabíjacej stanici cez štandardizovaný konektor CCS. Ak Hyundai IONIQ 5 pripojíte k ultra-rýchlej nabíjačke, dokáže sa nabíjať výkonom až 232 kW.

V spolupráci s Hyundai Slovensko

29. marca 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+