MojElektromobil

Vo svete elektromobility sa okrem automobiliek, celkom prirodzene, pohybujú aj veľké technologické spoločnosti. Nie je to len o tom, že by chceli na trh priniesť vlastný elektromobil, často stoja v pozadí praktických riešení, ktoré priamo prepojené so svetom jazdy na elektrickú energiu.

Príkladom je aj známa spoločnosť Huawei. Tú väčšina ľudí pozná ako výrobcu smartfónov či technológií pre telekomunikačné odvetvie, no slovo má aj v odvetví elektronickej mobility.

Huawei poskytuje kompletné portfólio riešení nabíjania prispôsobených pre rôzne scenáre. Nedávno predstavila aj svoje komplexné riešenie pre domácnosti, ktoré kombinuje fotovoltické články, úložisko energie a nabíjacie zariadenia.

Nový modul pre nabíjacie stanice

Jedno z najnovších riešení prezentovala na 35. medzinárodnom sympóziu a výstave elektrických vozidiel EVS35 v Osle. Konkrétne išlo o novú generáciu 40 kW nabíjacieho modulu FusionCharge DC.

Ako informuje v tlačovej správe, očakáva sa, že tento spoľahlivý, tichý a vysoko účinný nabíjací modul sa stane základom nabíjacích zariadení pre elektrické vozidlá, takže používatelia budú mať lepší zážitok z nabíjania a prevádzkovatelia a dopravcovia zase ušetria náklady na prevádzku a údržbu nabíjacích zariadení.

Model spoločnosti Huawei, ktorý by sa mal stať bežnou súčasťou nabíjacích staníc pre elektromobily, má oproti priemeru odvetvia prinášať niekoľko posunov vpred. Výrobca spomína dlhodobú spoľahlivú prevádzku aj v náročných podmienkach, a to s ročnou mierou porúch nižšou ako 0,2 %.

To je pozitívna správa, pretože nefunkčná nabíjacia stanica je veľkou nepríjemnosťou pre majiteľov elektromobilov, ale aj pre prevádzkovateľov nabíjacích sietí. Vysoká spoľahlivosť v kombinácii s podporou vzdialenej diagnostiky a aktualizácie sa pretavuje do nízkych nákladov na správu a údržbu nabíjacích staníc.

Stánok Huawei na EVS35 v Osle | Foto: Michal Chabada

Nabíjací modul od spoločnosti Huawei má byť o 1% efektívnejších než súčasný priemer segmentu. To sa na prvý pohľad nezdá ako niečo, čo by stálo za spomenutie, no čísla hovoria jasnou rečou. S nabíjacím modulom Huawei môže 120 kW nabíjacia stanica ušetriť až 1 140 kWh elektrickej energie ročne. Pri veľkých nabíjacích sieťach to už potom dáva zmysel.

Podobne došlo k vylepšeniam aj v oblasti prevádzkového hluku. Huawei dosiahol, že jeho nabíjací modul je o 10 dB tichší ako priemer v odvetví. Keď zistí zníženú teplotu, ventilátor automaticky upraví rýchlosť, aby sa znížil hluk, takže je vhodný do priestorov citlivých na hluk. Modul je skonštruovaný tak, aby spĺňal všetky kritéria pre nasadenie do prevádzky v obytných zónach.

Nabíjacie siete ako kľúčová infraštruktúra pre budúcnosť

Sektor dopravy produkuje približne 25 % celkových emisií uhlíka na svete. Na ich obmedzenie je rozhodujúca elektrifikácia. Podľa Medzinárodnej energetickej agentúry (IEA) dosiahol predaj elektrických vozidiel (vrátane plne elektrických a plug-in hybridných vozidiel) v roku 2021 celosvetovo 6,6 milióna. EÚ si zároveň stanovila ambiciózny cieľ nulovej bilancie emisií uhlíka do roku 2050 a do roku 2035 chce prestať používať vozidlá na fosílne palivá.

Nabíjacie siete preto budú kľúčovou infraštruktúrou pri sprístupňovaní a rozširovaní elektrických vozidiel. V tomto kontexte potrebujú používatelia elektrických vozidiel lepšie nabíjacie siete, ktoré im budú k dispozícii kdekoľvek. Prevádzkovatelia nabíjacích zariadení medzitým hľadajú spôsoby bezproblémového pripojenia nabíjacích sietí k elektrickej sieti.

Potrebujú tiež bezpečné, spoľahlivé a efektívne výrobky, aby minimalizovali prevádzkové náklady počas celého životného cyklu zariadení a maximalizovali príjmy. Presne toto sú oblasti, na ktoré sa zameriavajú rôzne technologické spoločnosti, Huawei nie je žiadnou výnimkou.

Náš tip
Huawei predstavil elektromobil Seres SF5, ide o výsledok spolupráce s automobilkou DongFeng
16. júna 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+