Pokles kapacity batérií pre uplatnenie reklamácie

späť na fórum Všeobecná diskusia – otázky a odpovede Reklamácie elektromobilov Pokles kapacity batérií pre uplatnenie reklamácie

Označené ako: ,

Zobrazujú sa 2 príspevky - 1 až 2 (z celkového počtu 2)
  • Autor
    Príspevky
  • #37153
    Michal
    Keymaster

    Čitateľ Vlado sa pýta:

    Niektoré automobilky vyrábajúce elektromobily, alebo PHVE autá deklarujú 8 ročnú záruku alebo 160000 km na batérie, ktoré poháňajú elektromotory, pričom sú ochotné batérie opraviť, alebo ich vymeniť ak ich kapacita klesne pod 70%. Zaujímalo by ma ako vypočítať, že je už kapacita nedostatočná a zákazník si má právo uplatniť vyššie uvedené právo.

    Je možné uvažovať nad tým, že ak má auto deklarovanú kapacitu batérií napr. 13,8 kWh pri nových batériách a 100% nabití AC nabíjačkou (6 a viac hodín) a po cca. ročnom používaní klesne schopnosť batérií prijať len 7kWh a menej má právo na uplatnenie reklamácie?

    Najjednoduchšie sa kapacita meria na rýchlonabíjačkách ( DC ) kde dodávateľ elektrickej energie udáva presný predaný objem napr. 6,7323kWh za 26 minút pričom dostane informáciu z vozidla, že je nabité na 81%. Platí i pri DC nabíjaní, že 81% z kapacity 13,8kWh batérií je 11,1 kWh? ĎAKUJEM !

    #37155
    Michal
    Keymaster

    Za redakciu odpovedá Kristian Kratochvil:

    Údaj na nabijačkách ukazuje energiu dodanú vozidlu, nie energiu uloženú do batérie. Sú tam straty tepelné ako najdôležitejšie, prípadne aj spotreba iných systémov (kúrenie, klimatizácia, palubná elektronika…) Presný údaj má samotné vozidlo. 

    Ešte som nepočul o nikom, že by reklamoval kapacitu batérie pri moderných BEV. Je jeden medializovaný prípad Leafu, ale tam ide o cenu batérie, keďže je vyššia než cena auta. Ale v podstate v prvej polovici záručnej doby je dokazovacia povinnosť na strane výrobcu, že batéria má deklarovanú kapacitu. 

Zobrazujú sa 2 príspevky - 1 až 2 (z celkového počtu 2)
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.