MojElektromobil

Automobilka Ford dnes oznámila, že vybuduje najväčšiu verejnú nabíjaciu sieť pre elektrické vozidlá v Severnej Amerike. Gigant z Michiganu postaví 12 000 nabíjacích staníc. Ford zatiaľ žiadne elektromobily neponúka, no to sa zmení v najbližších mesiacoch až rokoch.

„48 % ľudí, ktorí už vlastnia alebo uvažujú nad kúpou elektrického vozidla, odrádza nedostatok nabíjacích staníc,“ hovorí Ted Cannis, riaditeľ globálnej elektrifikácie spoločnosti Ford.

Ford chce vybudovaním kvalitnej nabíjacej infraštruktúry odstrániť tieto bariéry a umožniť tak väčšiemu počtu zákazníkov spoľahlivo využívať výhody vlastníctva elektrického vozidla.

Elektrický prototyp Ford F-150
Elektrický prototyp Ford F-150

V rámci elektrifikácie Ford pripravuje elektromobil, ktorý označuje ako “SUV inšpirované Mustangom“. Zároveň vyvíja elektrický pohon pre pickup F-150, ktorý v nedávnej reklame za sebou potiahol celý vlak. Začiatkom tohto roka Ford tiež investoval 500 miliónov dolárov do výrobcu elektromobilov Rivian.

Otvorená nabíjacia sieť

Kalifornská automobilka Tesla už roky už roky buduje nabíjaciu sieť Supercharger pričom v USA už má vybudovaných 4375 týchto staníc. Predstavuje to 12,9 % zo všetkých súčasných staníc v USA. Ford chce však na rozdiel od Tesly sprístupniť svoju sieť všetkým elektromobilom.

Nabíjaciu sieť Fordu, Ford Connected, pomôžu vybudovať aj Electrify America, ktorá dodá DC rýchlonabíjačky a nabíjacie huby Greenlots na čerpacích staniciach Shell Gas. Program Greenlots bude združovať viacerých poskytovateľov nabíjačiek v rámci programu “FordPass”.

Elektrické SUV Ford Mustang

Electrify America a Ford odhadujú, že nové elektrické SUV v tejto sieti nabije až 75 km za 10 minút, resp. z 10 – 80 % kapacity za 45 minút.

Spoločnosť Ford chce do roku 2022 investovať 11,5 miliárd dolárov na technológiu elektrického pohonu.

21. októbra 2019
Zdroj: Popular Mechanics

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+