MojElektromobil

Nemecký autobusový gigant spúšťa s holandským partnerom diaľkovu linku so solárnymi panelmi. Znížia spotrebu o 1,7 litra na 100 km a pomôžu k cieľu uhlíkovej neutrality do 2030.

Aktuálne je autobus so solárnymi panelmi nasadený na linke z Dortmundu cez Eindhoven, Antwerpy Bruges do Londýna a jazdí dvakrát za týždeň.

Flixbus už skúšal na diaľkové linky nasadiť plne elektrické autobusy, avšak po početných technických problémoch s batériami ich zrušili a začali vyvíjať s partnerom vodíkový pohon.

V USA prevádzkuje Flixbus elektrobusy vďaka tamojšiemu partnerovi MCI Electric Coach na link medzi San Franciscom a Sacramentom (136 km).

Elektrobus MCI Flixbus v USA
Elektrobus Flixbus v USA(San Francisco – Sacramento)

Ušetrí 1,7 litra nafty na 100 km

Ultratenké a ultraľahké solárne panely na streche dokážu komunikovať s alternátorom cez regulátor nabíjania. Množstvo vyrobenej solárnej energie logicky závisí od ročného obdobia a poveternostných podmienok.

Alternátor nabíja batériu hlavne zo solárnej energie, no v prípade potreby je poháňaný aj naftou.

Počas testovania na linke Dortmund-Londýn bola priemerná úspora nafty v tomto autobuse 1,7 l/100 km. Denne tak tento systém pri nájazde 600 km ušetrí 10 litrov fosílneho paliva. Počas leta by však panely mali ušetriť výrazne viac paliva.

Flixbus solárne panely strecha
Dieselový autobus FlixBus so solárnymi panelmi na streche

Špeciálne vyvíjané panely pre FlixBus

V tomto pilotnom projekte FlixBus spolupracuje s britskou firmou TRAILAR, ktorá sa špecializuje na inovatívne riešenia v komerčnej doprave s cieľom znížiť ich environmentálne vplyvy. Ohybné solárne panely boli špeciálne vyvinuté pre aplikácie v doprave.

Zákazníci si môžu nabíjať svoje zariadenia, využívať multimediálny systém a zapnúť klimatizáciu/kúrenie výhradne z obnoviteľných zdrojov.

9. februára 2020
Zdroj: Sustainable Bus

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+