MojElektromobil

Elektromobil známeho konštruktéra Henrika Fiskera, Fisker EMotion, sa nám začína pomaly odhaľovať, a to nielen po dizajnovej stránke. Dozvedeli sme dokonca už aj jeho cenu.

Henrika Fiskera poznáme predovšetkým ako dizajnéra modelov BMW Z8, Aston Martin DB9 a samozrejme jeho vlastného hybridného”dieťaťa” Fisker Karma. Po krachu jeho prvej automobilky, sa bude Henrik usilovať o našu priazeň plne elektrickým modelom Fisker EMotion. O elektromobile sa postupne začíname dozvedať množstvo nových informácií, ktoré sú navyše podporené aj teasermi.

Náš tip
Fisker Karma žije! Ako plug-in hybrid Karma Revero

fisker emotion teaser

Karoséria vozidla sa skladá z uhlíkových vlákien a hliníka, čo zaručuje vozidlu vysoko nadštandardnú bezpečnosť pri čelnej zrážke. Rovnaké materiály boli použité aj pri výrobe obrovských diskov kolies, ktoré boli vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Dymag. Výsledkom toho je o 40 % nižší valivý odpor, čo zvyšuje dojazd elektromobilu.

Extra dojazd a rýchle nabíjanie

Batéria Fiskeru EMotion sa vyznačuje vysokou energetickou hustotou a patentovanou technológiou expresného nabíjania UltraCharger. Tá dokáže zvýšiť dojazd o 160 km len za 9 minút. Celkový dojazd vozidla má byť 640 km. Jeho maximálna rýchlosť je 260 km/h. Chrómovaná “maska” ukrýva radarový systém LIDAR, ktorý bude súčasťou autonómneho riadenia vozidla. Do spätných zrkadiel boli implementované kamery, ktoré sa postarajú o 360-stupňový náhľad.

 
Predajný model Fiskeru bude kopírovať ten “Teslácky”. Fisker EMotion bude možné objednať cez web stránku aj vo vlastných showroomoch značky, a to za cenu 129 900 USD. Predpredaj bude spustený 30. júna, pričom Henrik nám ukáže svoj elektromobil až 17. augusta. Jeho výroba je naplánovaná na rok 2019.

Zdroj: electriccarsreport.com, titulná fotografia: Fisker

eautoportal zdielanie


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

9. júna 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+