MojElektromobil

Spoločnosť PKN ORLEN kupuje rýchlonabíjacie stanice pre elektromobily Terra 54 od ABB, čím ďalej rozširuje poľskú sieť.

Táto objednávka je súčasťou projektu, ktorý počíta s inštaláciou 150 rýchlonabíjacích staníc pre elektrické autá v najväčších poľských mestách a pozdĺž hlavných spojníc v krajine. ABB dodá podľa dohody svoju najnovšiu nabíjaciu stanicu Terra 54 pre viaceré štandardy nabíjania, ktorá je nástupcom najlepšie sa predávajúceho modelu na svete, Terra 53.

Objednávka zahŕňa tiež inštaláciu a uvedenie staníc do prevádzky. Prvá fáza projektu počíta so sprevádzkovaním zhruba 50 staníc od troch vybraných dodávateľov do konca roku 2019.

“Tento kontrakt sa od iných líši tým, že pokrýva aj široký rozsah servisných oblastí podľa individuálnych požiadaviek zákazníka, čo si vyžaduje neustálu dostupnosť technickej podpory,” uviedol riaditeľ ABB pre oblasť infraštruktúry nabíjania elektrických vozidiel Frank Muehlon. “ABB sa snaží investovať čo najviac, aby zabezpečila adekvátnu údržbu svojich zariadení v čo najvyššom štandarde a dostupnosti pre koncového užívateľa,” dodal.

Na viacerých čerpacích staniciach nainštaluje ABB nabíjacie stojany Terra 54 s výkonom 50 kW, ktoré dokážu batériu auta dobiť v priebehu 20-30 minút (v prípade nabíjania jednosmerným prúdom).

Terra 54 podporuje všetky najvyužívanejšie typy adaptérov v Európe: CHAdeMO, CCS a Type 2, ktoré sú kompatibilné s takmer akýmkoľvek elektromobilom.

Spolu s Terra 54 predstavila spoločnosť ABB novšiu platformu nabíjacích staníc Terra, aby lepšie vyhovela očakávaniam jej užívateľov a prispôsobila sa technickým požiadavkám, ktoré plánuje zaviesť Európska únia. Nový model má niekoľko nových a vylepšených funkcií, napríklad jasnejší displej (pre lepšiu čitateľnosť na priamom slnku) alebo možnosť CCV či platobných terminálov Nayax, ktoré je možné využiť v rôznych krajinách. S Terra 54 zaviedla ABB aj vylepšenie funkcie platenia tým, že užívatelia platia len za spotrebované kWh.

Ďalšími novými funkciami staníc Terra 54 sú: lepšia manipulácia a stabilnejší držiak konektora pre všetky typy káblov; modernejšia výkonová elektronika pre vyššiu spoľahlivosť a dlhodobú dostupnosť komponentov; lepšiu prístupnosť pre servisných technikov.

Terra 54 ponúka navyše dodatočný benefit v podobe digitálnych riešení ABB Ability™ s možnosťou monitorovania, diagnostiky či dokonca v niektorých prípadoch aj opravy stanice na diaľku, čo výrazne minimalizuje čas prestojov a výšku finančných nákladov.

“Dnes je väčšina elektrických áut na európskych aj svetových cestách prispôsobená k využívaniu nabíjačiek s maximálnym výkonom 50 kW. Investíciami do nabíjacej infraštruktúry je potrebné zabezpečiť, aby vodiči cestovali pohodlne bez obmedzení,” hovorí Frank Muehlon. “Samozrejme, na trhu sú tiež vozidlá, ktoré môžu vyžadovať vyššiu kapacitu nabíjania. Vo Švajčiarsku sme napríklad vybavili stanicu superrýchlymi nabíjačkami Terra High Power 350 kW. Dúfame, že v dohľadnom čase budú podobné riešenia populárne aj v Poľsku. Túto zmluvu vnímame ako prvý znak toho, že e-mobilita v Poľsku rastie a vyvíja sa správnym smerom,” uzatvára Muehlon.

ABB ako svetový líder v oblasti nabíjania elektrických vozidiel ponúka široké spektrum nabíjacích riešení pre elektrické autá, elektrické a hybridné autobusy ako aj elektrifikačné riešenia pre námornú a železničnú dopravu. Firma ABB vstúpila na tento trh v roku 2010, dnes má rýchlorastúcu bázu s vyše 8 000 nainštalovanými DC nabíjacími stanicami, vrátane vysokovýkonných nabíjačiek do 350 kW, v 68 krajinách sveta, čo je viac ako hociktorý iný výrobca.

Časopis Fortune nedávno umiestnil ABB na 8. priečku svojho zoznamu spoločností, ktoré “menia svet” práve pre pokrok, ktorý firma urobila na poli e-mobility.

Tlačová správa ABB

20. marca 2019
Zdroj: ABB.com

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+