MojElektromobil

Skupina E-Mobility Group divízie Daimler Trucks & Buses spúšťa celosvetovú iniciatívu na výstavbu nabíjacej infraštruktúry pre nákladné motorové vozidlá s elektrickým pohonom s akumulátormi. Dôraz sa spočiatku kladie na nabíjacie stanice, ktoré budú nainštalované v depách zákazníkov nákladných motorových vozidiel.

Iniciatíva „eTruck Charging Initiative“ spája zákazníkov elektrických nákladných vozidiel, operátorov rozvodnej siete, dodávateľov energie, ako aj výrobcov hardvéru na nabíjanie a poskytovateľov softvéru na nabíjanie, vďaka čomu pripravuje spoločné riešenie, ktoré bude vyhovovať každej strane.

Úzka spolupráca hlavných aktérov by mala urýchliť doteraz zdĺhavé a komplexné procesy plánovania a podávania žiadostí týkajúcich sa sieťového pripojenia. Účastníci sa okrem toho zaoberajú aj aspektami, akými sú napríklad optimalizovaný manažment zaťaženia elektrickej siete či trvalo udržateľné zásobovanie elektrinou.

V príprave sú prvé spoločné pilotné projekty na vybudovanie nabíjacej infraštruktúry v depách nákladných motorových vozidiel. Na niektorých miestach sú dokonca už aj zrealizované. Ťažisko aktivít leží aktuálne ešte v USA a Európe. Japonsko bude nasledovať ako ďalší trh.

Iniciatíva eTruck Charging Initiative v skratke

Stručne povedané, iniciatíva sa točí okolo nákladnej prepravy a jej jednotlivých potrieb pre efektívny prechod na model e-mobility. Prevádzkovatelia transportných a logistických spoločností konzultujú s odborníkmi a dodávateľmi energie o tom, aké zázemie majú k dispozícii, a čo reálne potrebujú pre to, aby dokázali efektívne fungovať pri používaní elektrických nákladných vozidiel.

Na základe toho sa následne pripravuje spoločná stratégia a štandardizované postupy, ktoré by mali otvoriť dvere e-mobilite a znížiť náklady. Firmy si totiž nebudú musieť riešenia pripravovať na mieru vo vlastnej réžii, ale siahnu po štandardizovaných postupoch a koncepciách. Od potrebnej úpravy prostredia autoparkov, cez prevádzkové náklady, až po výber dodávateľa energie či nabíjacieho softvéru.

„Staviame sa do aktívnej úlohy, v rámci ktorej budeme ďalej podporovať zmenu na ceste k nákladnej cestnej doprave s elektrickým pohonom s akumulátormi – a to aj prostredníctvom našich elektrických nákladných motorových vozidiel či ponuky poradenstva. Aby sa nám to podarilo, spolu so všetkými zúčastnenými stranami momentálne dláždime cestu k výstavbe potrebnej infraštruktúry.“

Gesa Reimelt, vedúca skupiny E-Mobility Group divízie Daimler Trucks & Buses

Nabíjanie v depách zákazníkov

Jednou zo základných myšlienok je využívanie nabíjania v depách zákazníkov. Nákladné elektrické vozidlá musia pri vykládke a nakládke aj tak zostať odstavené, takže tento čas by mohli rovno využívať aj na doplnenie potrebnej energie.

V budúcnosti bude predstavovať dôležitý pilier aj nabíjanie na verejne prístupných staniciach pozdĺž hlavných dopravných tepien – celoplošná nabíjacia infraštruktúra maximalizuje akčný rádius nákladných motorových vozidiel s elektrickým pohonom s akumulátorom.

Na to, aby systém mohol fungovať je vyžadovaná úzka spolupráca medzi prepravnými spoločnosťami, majiteľmi skladov a prevádzkovateľmi nabíjacej infraštruktúry. Tých sa snaží divízia Daimler Trucks & Buses snaží cez svoju iniciatívu zosúladiť.

21. apríla 2020
Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+