MojElektromobil

BMW iX. To je názov nového elektrického SUV zo stajne BMW, ktoré táto automobilka predstavila vo forme najnovšieho prototypu.

Všetky prezentované aspekty pritom naznačujú, že pri svojom plnokrvnom elektrickom SUV si Nemci dávajú poriadne záležať. Na všetkom. Od čistého a minimalistického dizajnu, cez použité materiály až po jazdné vlastnosti, dojazd či osadenie najmodernejších technológií.

Dojazd 600 km, spotreba pod 21 kWh

Niektoré podrobností síce stále chýbajú, no tam, kde nenájdeme presné číslo, BMW poskytne aspoň čiastkovú informáciu. Príkladom je batéria, pri ktorej nepoznáme presnú kapacitu, no na druhú stranu vieme, že bude presahovať 100 kWh.

Dojazd podľa metodiky WLTP presiahne 600 kilometrov. BMW uvádza, že spotreba energie by nemala presiahnuť 21 kWh na 100 kilometrov, čo vzhľadom na kategóriu vozidla naznačuje dobrú efektivitu.

Inžinieri sa zjavne vyhrali s aerodynamikou, ako aj jazdnými vlastnosťami. BMW iX má byť dĺžkou a šírkou porovnateľné s modelom BMW X5, pričom výška je takmer totožná s BMW X6. Veľkosť diskov kolies zas pripomína BMW X7.

10 minút na 120 kilometrov

10 minút rýchleho DC nabíjania s výkonom 200 kW prinesie dostatok energie na prejdenie 120 kilometrov (75 míľ). Nabitie batérie z 10% na 80% jej kapacity má v tomto prípade prebehnúť za niečo menej než 40 minút. Pri domácom nabíjaní z wallboxu (11 kW) sa z 0% na 100% kapacity batérie dostaneme za niečo menej než 11 hodín.

2 elektromotory, 500 koní

SUV BMW iX do vienka dostalo dvojicu elektromotorov s kombinovaným výkonom 370 kW, respektíve 500 koní. Pri zrýchlení z 0 na 100 km/h sa ručička stopiek zastavila za niečo menej než 5 sekúnd.

BMW iX má byť prvým vozidlom, ktoré využije piatu generácia škálovateľného elektrického pohonu BMW.

Recyklované a prírodné materiály

BMW pri predstavení svojej horúcej novinky vyzdvihuje aj niekoľko zaujímavostí. Spomína napríklad vysoký podiel prírodných a recyklovaných materiálov použitých na konštrukcii vozidla. Elektromotory neobsahujú prvky vzácnych zemín a batérie majú mať “nezvykle vysokú úroveň recyklovateľnosti”.

Výrazným pokrokom malo prejsť aj technologické zázemie pre oblasti automatizovanej jazdy a digitálne služby. Vo výsledku majú senzory elektrického SUV spracovávať približne dvojnásobný objem dát než bolo doteraz možné.

Celkovo má ísť o novú vlajkovú loď BMW v oblasti technológií. To znamená, že množstvo z technológií, ktoré tu zažijú premiéru, nájdeme aj v budúcich vozidlách z linky BMW.

Interiér má byť zameraný na priestornosť, pričom minimalistický dizajn kombinuje s vysoko kvalitnými a luxusnými materiálmi. Aj samotné ovládacie prvky sú podľa BMW navrhnuté tak, aby sa používali čo najjednoduchšie.

BMW iX sa do výroby dostane v druhej polovici 2021. Produkciu zastreší najväčší výrobný závod BMW v Európe – BMW Group Plant Dingolfing. Automobilka nateraz neprezradila odporúčanú predajnú cenu.

Náš tip
BMW vyrobilo 200-tisíci kus elektromobilu i3. Dopyt po ňom neutícha
12. novembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+