MojElektromobil

Bezdrôtové nabíjanie telefónov je fajn, no neprináša až tak veľa praktických výhod. Nabíjanie často trvá dlhšie ako klasickou nabíjačkou a pokiaľ bezdrôtovú nabíjačku dostatočne nezakamuflujete, aj tak si musíte poradiť s káblom, ktorý do nej vedie. Bezdrôtové nabíjanie pre elektromobily je už úplne iná kategória. Hoci takéto nabíjanie bude pomalšie ako v prípade klasických nabíjacích staníc, pre šoférov prinesie veľké množstvo výhod a najmä oveľa vyššiu úroveň pohodlia. Nový systém induktívneho nabíjania teraz predstavila aj spoločnosť Continental.

Netreba ani vystúpiť z auta

Výrobca novinku bližšie predstaví počas Continental Tech Show, ktorá sa uskutoční tento mesiac a aj počas septembrového autosalónu vo Frankfurte. Systém funguje veľmi podobne ako v prípade spomínaných telefónov – elektrina prechádza z nabíjacej stanice umiestnenej v zemi. Prijíma ju špeciálne zariadenie umiestnené na spodku vozidla, ktoré ju ďalej presúva do batérie.

Náš tip
Renault a Qualcomm vyvinuli technológiu, ktorá dokáže nabíjať elektromobily za jazdy

continental wireless charging

Jedinou dôležitou podmienkou takéhoto nabíjania je presné umiestnenie vozidla nad indukčnú nabíjačku. Tu pomôže sofistikovaný navigačný systém, ktorý šoférovi pomôže zaparkovať presne tam, kde má. Vďaka grafickému rozhraniu na obrazovke palubného počítača tak bude mať istotu, že parkuje správne a že sa jeho auto bude skutočne nabíjať.

Podľa experta spoločnosti Continental Thoma Röhrla prinesie takéto nabíjanie množstvo výhod, medzi ktoré patrí najmä vyšší komfort pre vodičov. Tí napríklad nebudú musieť z auta ani vystúpiť, resp. nebudú doň musieť pripájať žiadne káble, ktoré sú inak viditeľné po celú dobu nabíjania, čo často trvá celé hodiny.

1 km dojazdu za 1 minútu nabíjania

Inak to nebude ani s takýmto induktívnym nabíjaním. Systém spoločnosti Continental nabije automobil rýchlosťou 11 kW/h, čo nie je veľmi veľa. Podľa Röhrla je to rýchlosť približne 1 km dojazdu za minútu. To ale v preklade znamená, že keď sa na pol hodinu zastavíte v supermarkete, vaše auto získa dodatočných 30 km dojazdu. Nemusíte ale preto zachádzať na špeciálnu nabíjaciu stanicu, stačí zastať na parkovacom mieste, kde už bude táto technológia implementovaná.

Samozrejme, pri takomto nabíjaní zohráva úlohu aj bezpečnosť. V tomto prípade sú po celý čas nabíjania monitorované rôzne ukazovatele, na základe ktorých je možné v prípade potreby znížiť výkon nabíjačky či úplne prerušiť nabíjanie. Celý systém tak pôsobí veľmi prepracovane a robustne a určite bude veľkou konkurenciou pre podobné riešenie od spoločnosti Qualcomm.

Zdroj: ElectricCarsReport

eautoportal zdielanie

8. júna 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+